Huvudmeny

Swebus 0021

Startat av Bussmicke, 06 december 2008, 00:21:38 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Mer på hemsidan.

Har så sakteliga kommit igång med uppdateringarna igen, dock i liten skala än så länge.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Hur kommer det sig att det blev just 0021?

Bussmicke

Det undrar jag med och jag undrar även varför man köpte bussen.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leif D

Man hadde väl behov av ett fordon till, lite snabbt.
Här kunde man tydligen köpa ett färdigutrustat, bra fordon i rätt färg för troligt vis hyfsat billigt pris.
0021 råkade vål vara ett vakant nummer.

Svårare än så behöver det ju inte vara.
;-)

Bussmicke

Förvisso men man hade väl ändå egna att ta till som blivit över vid nyleveranser under hösten.
Det har ju kommit MAN till Björknäs..
//Bussmicke.

Leif D

Citat från: Bussmicke skrivet 06 december 2008, 01:13:07 AM
Förvisso men man hade väl ändå egna att ta till som blivit över vid nyleveranser under hösten.
Det har ju kommit MAN till Björknäs..

Nja, man väljer säkert en MaxCi först om man kommer över en.....   kan ju finns orsaker till att andra vagnar inte är tillgängliga, tex ålder.
;-)

Janne Rickman

Kan den inte vara en ersättning för 4126???

/Janne

Bussmicke

Citat från: Leif D skrivet 06 december 2008, 01:31:00 AM
Nja, man väljer säkert en MaxCi först om man kommer över en.....   kan ju finns orsaker till att andra vagnar inte är tillgängliga, tex ålder.

Finns ju vagnar i Bromma man kan flytta i o med Gävlevagnar som kommer dit.
//Bussmicke.

Jan

Citat från: Bussmicke skrivet 06 december 2008, 00:30:02 AM
Det undrar jag med och jag undrar även varför man köpte bussen.

En anledning är att resandeökningarna ihöst varit stora plus att även de stora bolagen inte har massa bussar över. Jag blev förvånad över att man kunde skicka bort 63xx från Kalmar till Norge, det finns trafik för dessa även i Sverige.
I branschen i 40 år

virtual1

Citat från: Leif D skrivet 06 december 2008, 00:50:46 AM
Man hadde väl behov av ett fordon till, lite snabbt.
Här kunde man tydligen köpa ett färdigutrustat, bra fordon i rätt färg för troligt vis hyfsat billigt pris.
0021 råkade vål vara ett vakant nummer.

Svårare än så behöver det ju inte vara.

Men 0021???? 0001-0570 med något undantag är väl lediga till o börja med! - för det övriga, eftersom det är en
övertagen buss borde väl logiskt sett den hamnat i serien 19XX eller 21XX som har lediga nummer med...