Huvudmeny

Fråga om GS däck

Startat av LinusA, 05 december 2008, 16:09:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

LinusA

Hej!

Någon som vet om GSAB köper eller leasar sina däck? Standard i bussbranschen verkar ju vara leasing? Nån som har koll på de andra stora bussföretagen?

Tack på förhand!

/Linus

Jan

Citat från: LinusA skrivet 05 december 2008, 16:09:11 PM
Hej!

Någon som vet om GSAB köper eller leasar sina däck? Standard i bussbranschen verkar ju vara leasing? Nån som har koll på de andra stora bussföretagen?

Tack på förhand!

/Linus

Här slarvar många aktörer, det har blivit sämre däck de senaste åren.
I branschen i 40 år

Erling.L

vill minnas TH Pettersson e GS levereantör
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

M

Dom hade ju gummiverkstad på Gårdadepon förr men det är ju klart allt skall ju privatiseras.
F-n vad jag hatat detta.

/M

Christer K

Citat från: M skrivet 06 december 2008, 12:01:39 PM
Dom hade ju gummiverkstad på Gårdadepon förr men det är ju klart allt skall ju privatiseras.
F-n vad jag hatat detta.

/M

Problemet är lagerhållning av däck kostar att ha ett antal däck på lager och folk som kan byta när det blir punktering dygnet runt. Swebus Exp har Euromaster som däcklev, om jag har föståt det rätt så leasar man däcken av gummiverkstaden. För att gå tillbaka i tiden så hade ÖTAB (Örebro Trafik AB) redan detta på 80 talet, då genom Centrala Gummi i Örebro.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Erling.L

Citat från: M skrivet 06 december 2008, 12:01:39 PM
F-n vad jag hatat detta.

/M

byten sköts av kville verkstaden o kruthus vardagar men leveranser o jour har TH
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

LinusA