Lavprisekspressen vs Göranssons buss.

Startat av Möllers, 05 december 2008, 00:42:33 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Tycker Lavprisekspressen liggnar mycket som göranssons buss mycket liggt dom 2 bussarna vad tycker ni  ???
Bara års modellen som är skillnaden bara på dom tror jag har dom samma motor tro ?

Göransson

Samma märke, samma modell men olika långa men där tycker slutar jämförelsen.
Förskräcklig lack...har de inte dessutom konkat?
/Magnus

Möllers

Men jag har inte sätt dom i år på E6an har dom slutat att köra där tro om jag finns kvar där så tar dom en annan väg nåt sånt  ::)

Göransson

Nej, är helt slutkört för deras del.
/Magnus

Göransson

Mattias...du får lägga in en bild på min kejsare här intill ju....
Magnus

Möllers

ok ska bli.
Varför har dom slutat att köra då  ???

Göransson

Tror de gick i konkurs helt enkelt.
/Magnus

Bergenga

Lavprisekspressen er ikke konkurs!

Men 2 av selskapets 4 linjer ble lagt ned tidlig i 2008. Ruten til København og ruten til Bergen ble lagt ned, mens rutene til Trondheim og til Kristiansand kjører fortsatt.
Hadde de derimot ikke lagt ned disse to linjene kunne de nok gått konkurs ...

Det var veldig dumt at de la ned København-linja ikke mange månedene før jeg skulle flytte hit. Jeg hadde helt sikkert tatt flere turer hjem om jeg hadde kunne fått tur for 49kr på strekningen Køben-Oslo. Mellom Oslo og hjemme i Telemark er det uansett ca. 230kr med studentrabatt. Men det hadde blitt bra totalpris på reisen uansett.
Mvh.
Øyvind Berg

Göransson

Skönt att se att jag fortfarande har fel ibland... ;D
/Magnus

Danne B.

Citat från: Mattias Möller. skrivet 05 december 2008, 01:07:26 AM

Riktigt stilig buss må jag säga! Några extraljus frampå så skulle det vara full pott! ;)

//Danne

S Svensson

Det var väl så att lavprisexpressen var en del av Oslo spårvejer ?

Turerna möttes på natten och mitt på dagen utanför NE terminalen,men inte på den.
Bytte inte företaget namn till ruter eller klöver ?

Bergenga

Lavprisekspressen ble startet av selskapet Arctic Express Buss og Reisebyrå. Dette selskapet ble kjøpt opp av Sporveisbussene. Sporveisbussene er selskapet som kjører buss, mens Oslo Sporveier bare er de som bestiller trafikken (husker ikke det svenske navnet for øyeblikket). Siden den tid har Sporveisbussene skiftet navn til UniBuss og Oslo Sporveier har skiftet navn til Ruter#, etter at det ble slått sammen med Stor-Oslo Lokaltrafikk (SL).
Mvh.
Øyvind Berg