Huvudmeny

passa till hus buss??

Startat av tobias-säffle2000, 04 december 2008, 01:16:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tobias-säffle2000

http://www.bustradecenter.com/ads.php?id=1411     skulle dena buss passa till en husbuss??
ska ju klart fixa plåtar,motor,inerör,el o.s.v men den värkar bra tycker jag med AC,webasto och såna grejer.Men vad tycker ni?? ??? :-\

Johan Hansson

Den skulle säkert passa som husbuss men det lär kosta både tid och pengar för att bygga om den.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

frigge

Om man nån gång tänkt köra på europasemester med den kan det bli problem eftersom det står att den är 2,60 bred.

tobias-säffle2000

Jadu jag åker nästan i den en gång i veckan så jag kan lite om den ;) Men AC funkar men är ju inte fylld och inte nya filter. Den jobbar på högvarv hella tiden. För verkstaden gör inte servisen som man ska och det retar mig som attan >:( Men webasto och Retarder funkar ju i alla fall och AC går ju och laga:) Jag vet att det är stort jobb men jag har intresset för det. sen har den inte använts som skolbuss bara varnlig linjebuss.

tobias-säffle2000

Citat från: Johan Hansson skrivet 04 december 2008, 01:36:24 AM
Den skulle säkert passa som husbuss men det lär kosta både tid och pengar för att bygga om den.
jag har ett stort intresse för det och mycket tid har jag med :)

Camilla

j-a

En dieseldriven motor/kupevärmare :)

Camilla

tobias-säffle2000

Citat från: Camilla skrivet 04 december 2008, 23:04:23 PM
Vad är en webasto ?
japp som han sa en motor värmare på disel är bra och ha när man inte har ström ;)

tobias-säffle2000

Citat från: Lars Ödlund skrivet 04 december 2008, 17:09:05 PM
Eftersom den tydligen har de nya Skolbuss -30 skyltarna antog jag att den använts som skolbuss, åldern tyder ju också på detta.
Ja iförsig du har en poäng där. Den används mäst bara som 30-projekt men den har ju skol skylt med. Och har den varit en skolbuss men övergåt till bara linjetrafik så dom tog bort orginal skyltarna och tog dit kombi skyltar så det funkar nog som reserv skolbuss hade lite fel där :o

RoTe

Citat från: tobias-säffle2000 skrivet 05 december 2008, 19:29:56 PM
japp som han sa en motor värmare på disel är bra och ha när man inte har ström ;)

Den är ju inte bara det. Den är ju även en tillsatsvärmare som gör att bussen samt motorn kommer upp i temperatur fortare efter kallstart. Dessutom kan man få ha den igång jämt när det är riktigt kallt ute för att hålla temperaturen i bussen under färd.

tobias-säffle2000

Citat från: RoTe skrivet 05 december 2008, 19:47:48 PM
Den är ju inte bara det. Den är ju även en tillsatsvärmare som gör att bussen samt motorn kommer upp i temperatur fortare efter kallstart. Dessutom kan man få ha den igång jämt när det är riktigt kallt ute för att hålla temperaturen i bussen under färd.
hmm... Ja du dom nya bussarna har ju något stort problem med att bli varma så webastorn är ju på då och då under färd som du sa . Och står den parkerad så  har man ju inte den på hella tiden för då tar bla batterierna och disen slut. Man har den på i typ 30 min innan man ska dra ut på vägen :P