Örebro skall namnge sina bussar

Startat av robbes, 03 december 2008, 07:06:41 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nico

Det här kanske ses som torrt och trist, men några inlägg som var helt OT och mera av chatkaraktär har raderats. Var vänliga och respektera att detta ändå är ett diskussionsforum med en viss inriktning.

Inlägg av just chatkaraktär och med fokus på t.ex. livsfilosofi kan med fördel tas via privata pm alternativt e-mail.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

robbes

nu är ju inte örebro som stockholm o byter plåtdelar konstant. men vem säger det skall stå i fronten , bredvid entre dörren är ju ett lämpligt ställe med.

Pågatågen i Skåne är ju döpta samt även buyssar i kronobergs län ex linnean Reservation för stavningen och jag undanber mig påhopp om det

Haakon

Nja, jag tycker nog som Bussmicke. Namnge bussarna är lite fjantigt. Bussnumren räcker gott och väl.
Annars kan man ju lika gärna döpa en buss efter dess karaktär, med indianinspiration.
"Växelskrap" "Dörrgnissel" "Rattskak" "Inge-värme" eller "Däcktjut"

Blir ju lite klurigt när en vagn går till skrot. Då kan man ju inte använda samma namn igen. Inv-numren inom varje depå tickar ju på som vanligt.

Ersa

Stannar dessa bussar under hela sin livslängd i Örebro då? Eller ens anbudstiden ut? I vartenda område som de stora bussbolagen kör flyttas det ju gott om bussar mellan länen, och lackas om. Detta mitt under anbudstiden.

I Umeå blev vi ju t.ex vips av med 6932, och en massa begagnat från Jönköping kom in. Vem vet, kanske stuvas Jönköpingsvagnarna om igen innan avtalet är slut, o.s.v. Tänk vad sur personen som namngivit 6932 skulle bli om dennes namnbidrag helt plötsligt bara försvann. Då är man glad att man inte har namn på dem.