intresserad av flygplatsbussar!

Startat av Johan Hansson, 03 december 2008, 01:23:10 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Hansson

Jag var på resande fot i helgen som var och började lite intressera mig för flygplatsbussar, som rullar på insidan mellan flygplan och terminalerna och parkeringarna.
Skulle vilja se om det finns någon som har lite bilder som han eller hon skulle vilja vissa här eller kan länka till någon bildsida på sådna bussar.

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Bussmicke

Om du är på resande fot kan du passa på att passera en av världens tråkigaste flygplatser, Frankfurt Main. Nedanför fönstren på terminalen Krylar det av bsusar.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Här är ett bidrag, en Volvo B7R på flygplatsen i Monastir (Tunisien).

Ulf Rådeström

Citat från: Bussmicke skrivet 03 december 2008, 01:53:17 AM
Om du är på resande fot kan du passa på att passera en av världens tråkigaste flygplatser, Frankfurt Main. Nedanför fönstren på terminalen Krylar det av bsusar.

öööhh...varför är den en av världens tråkigaste flygplatser? Kan du vara snäll och utveckla lite.

Är man flygintresserad är det en av världens absolut trevligaste flygplatser, med en väl tilltagen utsiktsterass där man ser många flygplan. Dessutom finns en uppbyggd "flightspottingplats" intill tvärbanan "Startbahn West" där man kan ta otroligt bra shots av startande flygplan såväl stora som mindre.

Många flygbolag som flyger dit kommer man aldrig nånsin att kunna se i Sverige, och det gör flygplatsen extra intressant.

Men antar att du sett den endast från insidan när du bytt plan eller liknande, och då är väl den inte så mycket roligare än alla andra flygplatser tror jag...den fyller sin funktion.