Huvudmeny

FAC Charter 4020

Startat av Bussmicke, 03 december 2008, 00:12:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mange_buss

Citat från: Bussmicke skrivet 03 december 2008, 00:12:56 AM

Brukar inte FAC-bussarna av denna Volvomodell vara ledbuss?

Dessutom ser de där helljusen hemska ut...

virtual1

Hmm, den här hann jag nog aldrig stöta på trist nog, bussen gick vidare till Oskarhamns resebyrå efter FAC hade den i sin ägo...

Göran Westman

Alldeles riktigt. Den användes aldrig i Arlandatrafiken bara någon enstaka gång till Skavsta och Bromma och till Grisslehamn. I övrigt som reservbuss i beställningstrafiken.

Göran Westman

Bussen har varit både röd, grön och sedan grå. Den kom som ny till SL Buss i Huddinge och fortsatte till Botkyrka och sedan till Hornsberg där den målades grön. Därefter till Råsta där den blev grå. Ägare i tur och ordning SL Buss, Busslink, FAC Charter och sedan Oskarshamns Resebyrå.

Ersa

Åh ett minne från Norrtälje stad återkommer. Det var denna vagn (eller en likadan) som man kunde möta snobbiga förare i när man själv körde nylackad blänkande Vega iförd slips och satt bältad. Ändå gick det inte att hälsa på mig, ty kör man silvergrått går det tydligen inte för sig att hälsa tillbaka till förare av röda bussar.