Nu är EOM 113 till salu

Startat av Johan Hansson, 03 december 2008, 00:02:33 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Hansson

Som jag nämde i tidigare tråd om EOM 113 skulle den säljas.
Nu är den såld till Seklitas Konsult som enligt vad jag hörde om bussen idag så lär den gå till Rumänien.

http://www.busexport.com/buy3.html?id=796 
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Danne B.

Citat från: Johan Hansson skrivet 03 december 2008, 00:02:33 AM
Som jag nämde i tidigare tråd om EOM 113 skulle den säljas.
Nu är den såld till Seklitas Konsult som enligt vad jag hörde om bussen idag så lär den gå till Rumänien.

http://www.busexport.com/buy3.html?id=796 

Känner du till vad förra ägaren köpt istället?

//Danne

Johan Hansson

Citat från: Danne B. skrivet 03 december 2008, 00:47:41 AM
Känner du till vad förra ägaren köpt istället?

//Danne

Det gör jag.
Bussen ägdes tidigare av Region Halland och bussen tillhörde Plönningegymnasiet där jag gått som elev.
Skolan har köpt in en Ford Transit buss.
Har inte fått den på bild än.
Busschaufför

Danne B.

Citat från: Johan Hansson skrivet 03 december 2008, 01:14:48 AM
Det gör jag.
Bussen ägdes tidigare av Region Halland och bussen tillhörde Plönningegymnasiet där jag gått som elev.
Skolan har köpt in en Ford Transit buss.
Har inte fått den på bild än.

Okej! Tackar!

Men... En Transit bör ju rimligen inte riktigt kunna ta samma antal som Mercedesen? Är behovet mindre eller är det möjligen en b-kortare man köpt för att lättare hitta förare?

//Danne

yngrot

Minsann hade de oxå B-L 25010 till salu oxå.... usch så den ser ut när det är utrivet i instrumentbrädan... den bussen har man rattat en hel del....
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Johan Hansson

Citat från: Danne B. skrivet 03 december 2008, 01:29:04 AM
Okej! Tackar!

Men... En Transit bör ju rimligen inte riktigt kunna ta samma antal som Mercedesen? Är behovet mindre eller är det möjligen en b-kortare man köpt för att lättare hitta förare?

//Danne

Oftas så kördes den bara på morgonen för att hämta elever i Harplinge, som kom med landsortsbussen.
Visst den kunde bli mer än fullsatt på den turen på morgonen men ekonomiskt var det en förlustaffär eftersom den stod parkerad mest.
Självklart användes den i samband med utflykter och till/från idrottslektioner då vi var och simmade eller utövade andra idrotter.
Sen är det igentligen två klasser i en stor klass eftersom det var inrikning t.ex jordbruk och skog.
Därför skolan ca 6-8 minibussar.

(Om det är tillåtet att lägga upp bilder på minibussar här i forumet eller då ska det kanske vara under ordet är fritt. så kan jag vissa bussarna så fort jag fått alla på bild)
Busschaufför

Staffan Sävenfjord

Citat från: Johan Hansson skrivet 04 december 2008, 01:33:11 AM
(Om det är tillåtet att lägga upp bilder på minibussar här i forumet eller då ska det kanske vara under ordet är fritt. så kan jag vissa bussarna så fort jag fått alla på bild)

Principen är att fordon som är registrerade som bussar läggs ut här. I annat fall lämpligen under Ordet är fritt.