En uppdaterad busslinjekarta...

Startat av Patrik, 14 juli 2007, 22:31:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Den gamla kartan som finns på hemsidan just nu är otroligt felaktig och ful som stryk så jag gjorde en ny som jag sedan kommer lägga in på hemsidan när hela linjen blir klar.

Bussmicke

Trevligt, kan dock inte fatta varför inte LT Örebro tilldelar linjen två olika nummer alt. gör den till en ringlinje..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 15 juli 2007, 00:43:48 AM
Trevligt, kan dock inte fatta varför inte LT Örebro tilldelar linjen två olika nummer alt. gör den till en ringlinje..

Antalet passagerare som åker längs linjen på östra vägen kan räknas till ca 10 skolbarn (körs bara under skoltid) så man kanske inte bryr sig så mycket om det, samt att bussen på östra sidan har anslutning till samma busslinje från västra sidan vid Silverhöjdens såg, H eller V (höger, vänster) som linjenummer kanske hade varit lättare för ovana resenärer men då snackar vi ju att Länstrafiken blir SL-wannabe.

Det står ju dessutom att bussen antingen går via Ställdalen eller Högfors på skyltningen (förutom när man körde Högforslinjen med turistbussen 209) och då blir det lite lättare.

Ringlinje kommer tyvärr göra att dom som bor i Ställdalen och ska till skolan i Kopparberg får åka via Silverhöjden/Högfors eller att dom som bor i Högfors får åka via Silverhöjden/Ställdalen till skolan i Kopparberg och då tror jag att det skulle bli vilda diskussioner.

Bussmicke

Bara en tanke från min sida..
Finns många skollinjer med en tur om dagen så den östra hade gott kunnat ha ett eget nummer.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Javisst kan man tänka, det är ju inte en helt absurd idé precis men om man nånsin ändrar linjenumret till kanske 362 eller nåt så har man iaf dokumenterat 361 mer än väl!