Huvudmeny

Mera MaxCi: Swebus 6933

Startat av Ersa, 02 december 2008, 18:22:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Jag har uppmärksammat en kraftig minskning av MaxCi-bilder på sistone. Så får det bara inte gå till!  ;)

Omlackering har här inte hindrat alla emblem i fronten att sitta kvar.

Härligt med diffspärrknapp på vänster sida ratten, rakt bakom blinkersspaken (synd ej i bild). :D

M

MaxCi är säkert ok bara man slipper GS Omnilinkar speciellt inv nr 31 som är helt kass i växellådan och idag hem pajjad i fjädringen oxå. Den hoppade som en upphetsad kanin vid varje ojämnhet. Förresten vad är det för låda i dem?

/M

yngrot

Trevligt   du får väl ta en tru söderöver till Borås och fota våra MaxCi som ju ska rulla ett tag till iaf till 2010 som det ser ut nu..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

AL

Förutom tätortsvarianten MaxCi fanns det väl en förortsvariant benämnd FlexCi också?  Eller spelar minnet ett spratt?

Camilla

Trevligt att få sen en MaxCi på bild jag gillar bussmodellen

Ersa

Citat från: AL skrivet 03 december 2008, 01:12:22 AM
Förutom tätortsvarianten MaxCi fanns det väl en förortsvariant benämnd FlexCi också?  Eller spelar minnet ett spratt?

Det låter som en MaxCi förlängd till en 15-meters boogievagn. Mmmmmm! :P

Mange_buss

Citat från: Verspieder skrivet 02 december 2008, 18:22:45 PM
Jag har uppmärksammat en kraftig minskning av MaxCi-bilder på sistone. Så får det bara inte gå till!  ;)

Det borde väl stå SJUKHUSET och inte SJUKHUS...

"Ja vi åker till något sjukhus, men jag vet inte riktigt vilket... Vi tar kanske en sväng ned till Malmö, eller varför inte London"  ;D

Ersa

Citat från: Mange_buss skrivet 03 december 2008, 19:36:22 PM
Det borde väl stå SJUKHUSET och inte SJUKHUS...
"Ja vi åker till något sjukhus, men jag vet inte riktigt vilket... Vi tar kanske en sväng ned till Malmö, eller varför inte London"  ;D

Jo, jag vet. Denna är ändrad numera. Jämför UL:s skyltning: "184 Busstation".

Mange_buss

Citat från: Verspieder skrivet 03 december 2008, 20:27:28 PM
Jo, jag vet. Denna är ändrad numera. Jämför UL:s skyltning: "184 Busstation".

Joo, eller en skyltning som cirkulerade i en annan tråd; En buss mot Välling  ;D