Swebus 4355 (ex Swebus Express)

Startat av Mikael T Nilsson, 02 december 2008, 17:31:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Det har tidigare skrivits lite om Swebus 4355 på Bussnack. Det är en f.d. Swebus Express som bytt arbetsuppgifter. Numera går den som abonnemangsvagn för Swebus Gävle. Notera att det även finns ett mobilnummer att ringa om man vill nå Swebus Gävle.

Används bussen även för länstrafiken i Gävleborg (X-Trafik)?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Peter Öden

Hej !

4355 används endast som beställningsvagn, kan förekomma som
skolbuss oxå !

Mvh Peter Ö

Mikael T Nilsson

Citat från: Peter Öden skrivet 02 december 2008, 17:35:13 PM
Hej !

4355 används endast som beställningsvagn, kan förekomma som
skolbuss oxå !

Mvh Peter Ö

Hej,

Tack för uppgiften! Vet du när den flyttades från Swebus Express till beställningen/Gävle?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Enligt CBR är bussen skriven på Swebus Gävle sedan 2003-09-01, men detta datum behöver ju inte stämma 100% korrekt med verkligheten.

Mikael T Nilsson

Citat från: Verspieder skrivet 02 december 2008, 17:40:45 PM
Enligt CBR är bussen skriven på Swebus Gävle sedan 2003-09-01, men detta datum behöver ju inte stämma 100% korrekt med verkligheten.

Tack för uppgiften!!
Vänliga hälsningar,

Mikael

AO

Man kunde se den i linjetrafik vintern -07 då det var vagnbrist i Gävle. Gick ofta som extrainsatt buss på linje 11 på morgonen.

Mikael T Nilsson

Citat från: AO skrivet 02 december 2008, 23:33:31 PM
Man kunde se den i linjetrafik vintern -07 då det var vagnbrist i Gävle. Gick ofta som extrainsatt buss på linje 11 på morgonen.

Tack för uppgiften! Linje 11 låter som en tätorts- eller stadslinje i Gävle.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Ersa

Citat från: Norrortsmicke skrivet 03 december 2008, 08:11:27 AM

http://www.x-trafik.se/pages.asp?PageID=110&MenuID=108
Här finns linje 11 som PDF, med karta och allt.

Märkligt att "alla andras" huvudmäns hemsidor är så lätta att hitta på, jämfört med "den egna" som väl är den man bör kunna bäst... ::)

AO

Citat från: Norrortsmicke skrivet 03 december 2008, 08:11:27 AM

Det är en stadslinje. Men den gick som sagt endast på extrainsatta morgonturer. Men det är ju alltid kul att se bussmodeller på linjer de vanligtvis inte trafikerar, speciellt denna som vanligtvis inte går på någon linjetrafik alls.

Mikael T Nilsson

Citat från: Verspieder skrivet 03 december 2008, 08:14:46 AM
http://www.x-trafik.se/pages.asp?PageID=110&MenuID=108
Här finns linje 11 som PDF, med karta och allt.

Märkligt att "alla andras" huvudmäns hemsidor är så lätta att hitta på, jämfört med "den egna" som väl är den man bör kunna bäst... ::)

Citat från: AO skrivet 03 december 2008, 23:04:12 PM
Det är en stadslinje. Men den gick som sagt endast på extrainsatta morgonturer. Men det är ju alltid kul att se bussmodeller på linjer de vanligtvis inte trafikerar, speciellt denna som vanligtvis inte går på någon linjetrafik alls.

Tack för era svar. Ja, det är lite diggabelt med udda vagnar som den här på stads- och tätortslinjer.
Vänliga hälsningar,

Mikael