Torsdag i Täby [2 SL-bilder]

Startat av christianm, 14 juli 2007, 21:17:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

christianm

Hade hoppats kunna fånga lite äldre Säfflevagnar i Täby i torsdags men det gick inte så bra...

OK, den här är väl inte purfärsk men det finns ju betydligt äldre exemplar i trafik.

Jonas Strömblad

Citat från: christianm skrivet 14 juli 2007, 21:17:46 PM
Hade hoppats kunna fånga lite äldre Säfflevagnar i Täby i torsdags men det gick inte så bra...

Jag var dessvärre ledig från busskörningen då  ;D
/J

Ersa

Men Västerbottningen "9025" var då ute och rullade ser jag.
Den lär nog överleva alla Veolias Vest V10:or och blir väl den enda Vesten i SL-lack till hösten?

Mikael T Nilsson

Snygga bilder! Första gången jag ser Fridströms köra på 604:an.
Kul att få se en icke-ledad buss på 684:an. De turer jag har sett har körts med ledbussar.

Vänliga hälsningar,

Micke
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Norrortsmicke skrivet 15 juli 2007, 18:20:55 PM

Numera kan nog nästan alla Fridströmsförare både 604V och 604H. Även jag har kört mig less på denna tur. Detta pga ständiga inhopp varenda sommar de senaste åren på denna linje. Dock passar denna Vest bäst i Danderyd-Täby, jämfört med alla andra normalgolvade bussar med manuell låda... måste jag erkänna.  ::)

Patrik

Citat från: Norrortsmicke skrivet 15 juli 2007, 18:20:55 PM
Kul att få se en icke-ledad buss på 684:an. De turer jag har sett har körts med ledbussar.

Vänliga hälsningar,

Micke

684:an brukar ibland köras med någon buss i 460X-serien på morgonen, på eftermiddagarna dom senaste tre veckorna har jag mötts av B9S i 63xx och 66xx-serien varje gång på den linjen.

Mikael T Nilsson

Citat från: Verspieder skrivet 15 juli 2007, 19:02:10 PM
Numera kan nog nästan alla Fridströmsförare både 604V och 604H. Även jag har kört mig less på denna tur. Detta pga ständiga inhopp varenda sommar de senaste åren på denna linje. Dock passar denna Vest bäst i Danderyd-Täby, jämfört med alla andra normalgolvade bussar med manuell låda... måste jag erkänna.  ::)

Intressant
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: Verspieder skrivet 15 juli 2007, 19:02:10 PM

Intressant! Kul inslag i Danderyd-Täby-trafiken.

Vänliga hälsningar,

Micke
Vänliga hälsningar,

Mikael

Mikael T Nilsson

Citat från: Patrik skrivet 15 juli 2007, 19:22:39 PM
684:an brukar ibland köras med någon buss i 460X-serien på morgonen, på eftermiddagarna dom senaste tre veckorna har jag mötts av B9S i 63xx och 66xx-serien varje gång på den linjen.

Tack för kompletteringarna!

Vänliga hälsningar,

Micke
Vänliga hälsningar,

Mikael

Dan Henriksson

Synd att du inte fick se de vagnar du hoppats på, men bilderna var snygga ändå! Lite plåster på såren blev det väl när Fridströms dök upp?!  :)
/Danne

christianm

Citat från: Dan Henriksson skrivet 15 juli 2007, 22:03:21 PM
Synd att du inte fick se de vagnar du hoppats på, men bilderna var snygga ändå! Lite plåster på såren blev det väl när Fridströms dök upp?!  :)
/Danne

Tackar! Jo, det var trevligt. Får väl bege mig norröver fler gånger...

Frippe Fribas

Ja, men vänta tills hösttidtabellen börjat, nu på sommaren brukar de flesta H27:or och H29:or stå avställda i Täby.
Till hösten lär de dock dyka upp igen och då kanske på nya uppdrag eftersom jag kan tänka mig att Busslink låter Täby köra en del Råstalinjer också...
//Fredrik