Huvudmeny

Swebus 5753

Startat av Jocke Selling, 01 december 2008, 22:05:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Blev åkforan på morgonpasset.

Pimpad med exklusiv förarstol, Norduppland vet att kosta på  ;)

Ersa

Väldigt sköna förarstolar. Riktiga limousiner de där! :)

Jocke Selling

Citat från: Verspieder skrivet 01 december 2008, 22:28:56 PM
Väldigt sköna förarstolar. Riktiga limousiner de där! :)

Jo förvisso, men pervers som jag är hade jag hellre haft 1917 även på morgonen ;).

AO

Citat från: JoSe skrivet 01 december 2008, 22:44:13 PM
Jo förvisso, men pervers som jag är hade jag hellre haft 1917 även på morgonen ;).

Är det trevliga vagnar att köra eller? Swebus UL har en del av den vagntypen va? Några rullade i Gävle för några år sedan.

Jocke Selling

Citat från: AO skrivet 01 december 2008, 22:49:46 PM
Är det trevliga vagnar att köra eller? Swebus UL har en del av den vagntypen va? Några rullade i Gävle för några år sedan.

Beroende på vilken trafik de används till, kan de vara fantastiska.
Nu hade jag Direktbuss från Alunda i morse, mycket folk och nära 4 mil 90 väg, så det var väl trevligare med en buss avsedd för de farterna, igengäld fick jag frysa de tre första milen.
19xx vagnarna är den mest lysande skolbusstypen jag kört. Goda vägegenskaper, små och smidiga, bra värme och lätta att hålla uppsikt i. Svagheten ligger i utväxlingen, som gör att de inte är så komfortabelt att åka fortare än 70 km/h, samt att det visat sig skadligt för motorerna att kör fortare än 80 längre sträckor. 12 st finns i Uppland, där av de fem som fanns i Gävle.

Ersa

Citat från: JoSe skrivet 01 december 2008, 22:44:13 PM

Deal! Om jag kommer ner och börjar köra UL-trafik lägger jag gärna beslag på en av de där 57xx-Carrusarna som personlig vagn, så låter jag samtidigt dig behålla 1917 varje dag. ;)