Huvudmeny

Busslink 4445

Startat av M224, 01 december 2008, 20:08:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Riktigt, riktigt snyggt! :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Cero

Citat från: Lars Ödlund skrivet 01 december 2008, 21:15:15 PM
Var är denna placerad?

Eftersom det är en ATR buss gissar jag att svaret är något annat än Vaxholm då det väl inte finns så många kortvagnsomlopp där att motivera en "egen" ATR kortvagn

Alla dessa (tio) hamnade väl i Täby efter sejouren i Söderort. Finns det ett linjeutbyte mellan Vaxholm och Täby eller är det en utlåning?

Fredde

Hur många vagnar finns stationerade permanent i Vaxholm?

Sundås

Citat från: Lars Ödlund skrivet 01 december 2008, 22:09:55 PM
En ATR vagn kan ju gå runt så att mätningar möjliggörs med jämna mellanrum

ATR = ?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Fredde

CitatATR = ?

Automatisk Trafikant Registrering/Räkning är väl rätta översättningen..

Mikael T Nilsson

Citat från: Cero skrivet 01 december 2008, 22:08:42 PM
Alla dessa (tio) hamnade väl i Täby efter sejouren i Söderort. Finns det ett linjeutbyte mellan Vaxholm och Täby eller är det en utlåning?

Det stämmer, men några av dessa har sedan dess omplacerats till Södertörn eller Ösmo. Det borde handla om 4441-4443.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Cero skrivet 01 december 2008, 22:08:42 PM
Finns det ett linjeutbyte mellan Vaxholm och Täby eller är det en utlåning?

Depåerna i Vaxholm och Åkersberga är väl bara underdepåer till stora Täbygaraget?

Mikael T Nilsson

Citat från: Verspieder skrivet 02 december 2008, 17:48:01 PM
Depåerna i Vaxholm och Åkersberga är väl bara underdepåer till stora Täbygaraget?

Ja, det stämmer. Även Ljusterö har en uppställningsplats (3 bussar) under Täby (Åkersberga).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Yujin Zhang

Citat från: Verspieder skrivet 02 december 2008, 17:48:01 PM

CitatJa, det stämmer. Även Ljusterö har en uppställningsplats (3 bussar) under Täby (Åkersberga).

Tja...underdepåer och underdepåer, idag är Norrort och Norrtälje ett enda TO, TO Roslagen. :)

Mikael T Nilsson

Citat från: Yujin Zhang skrivet 02 december 2008, 17:56:23 PM
Tja...underdepåer och underdepåer, idag är Norrort och Norrtälje ett enda TO, TO Roslagen. :)

Intressant, så de är ihopslagna nu. Allt blir mer centraliserat. Tidigare var Vaxholm ett eget trafikområde och hade en uppställningsplats på Rindö. Täby hade tidigare som sagt underdepåer/uppställningsplatser i Åkersberga och Ljusterö. Norrtälje hade tidigare uppställningsplatser i Rimbo, Blidö, Rådmansö, Vätö, Älmsta, Väddö och Hallstavik. Numera är endast Rimbo, Hallstavik och Älmsta kvar som uppställningsplatser för Busslink i Norrtälje kommun (förutom Norrtäljedepån så klart).
Vänliga hälsningar,

Mikael