Inredning ombord på bussar !!

Startat av at1981, 01 december 2008, 14:03:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hejsan!

För er som vill, hjälp till att fylla på den här tråden med interiörbilder från olika bussar runt om i Sverige (även utanför Sverige går bra) så att vi allesammans kan se och jämföra hur komforten varierar runt om i t.ex. Sverige och i utlandet.

Länk finns här:
http://www.sparvagssallskapet.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=27131
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Viktor

Tommy E

Många trevliga bilder där at1981! :)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Fredde

Någon som vet, har Busslink 5412 fortfarande sin/a tv kvar? Är den mest tänkt för beställning?

Swebus 1818 hade också detta, men de är sedan en tid tillbaka bortmonterade.

Kristian

Swebus 5869.

Swebus 6333.

Busslink 5650.

Inga höjdarbilder, men de får duga.

Rickard

Möllers

jocks74

Viktor

at1981

Citat från: Viktor skrivet 03 december 2008, 11:28:01 AM
det har man gjort många gånger

Hej!

Men ett plus ni har gentemot Sthlms innerstad är att ni har tygmatta i taket i era bussar. Dock gillar jag inte modellen, men ändå. Ute i Sthlms södra förorter har jag dock sett en blå tygmatta i taket i dessa Omni-bussar hos vissa av Busslinks röda Scania-omni. (Finns det en knapp för att ersätta lysrör med nattbelysning?)
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

yngrot

Tygmattan görs sällan ren våra är mer elle mindre svarta efter luftutblåsen....  det händer att kvalitetskontrollen anmärker på det då tas bussen in för rengöring.. men helt rent blir det ju inte...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Nico

Alltså Alexander... inte för att vara elak eller tråkig eller så, men det känns som om hela denna tråd bara hade till syfte att få en möjlighet till att åter få börja torgföra detta med tyg i taket och nattbelysning.

Det här är då bara min högst privata åsikt, men varför reprisera allt detta? Kan vi inte istället låta dessa ämnen bero eller att du skriver om dem till en egen blogg eller så?

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

at1981

Citat från: Fredde_J skrivet 01 december 2008, 17:50:09 PM
Någon som vet, har Busslink 5412 fortfarande sin/a tv kvar? Är den mest tänkt för beställning?

Swebus 1818 hade också detta, men de är sedan en tid tillbaka bortmonterade.

Hejsan!

TV-skärmarna från Busslink 5412 är borttagna, här har du två interiörbilder från samma vagn vid två olika tillfällen och med två olika digitalkameror.

5412 från 1/1 – 07.

5412 från 10/10 – 08.

Fredde

Tackar för bilderna.. Synd att dom inte rev bort tygmattan i taket samtidigt ::)

Karsten

Nu behöver ni ju inte bli elaka mot Alexander genom att starta en "allians mot mattor i taket". Jag tycker nog som Alexander i den här frågan, det blir tystare, finare och mer ombonat med matta i taket. Men som med allt annat "lull-lull" gäller det ju att hålla efter grejerna, och frågan är om det är befogat med sån lyx i SL-trafiken. Bussarna var väldigt fina i de första åren men är nu lagom "söndersunkade", oavsett entreprenör, just för att det kostar att hålla bussarna i fräscht skick.