En "vinkling" som jag då aldrig tänkt på.....

Startat av Lars Ödlund, 01 december 2008, 06:46:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars Ödlund

Av en "känd" bussåkare

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=4083386576118087926&postID=770313417459939961

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=4083386576118087926&postID=5855242593981078608

Visst är det fantastiskt med dem som vågar skriva om i princip allt, även om det innebär att man blir förklarad som "tokig"

Klicka på "Visa ursprungligt inlägg" för att se det hela.

Ingwar Åfeldt

Visst, man skall säga/skriva det man tycker och tänker. Det krävs visst mod för att göra det i vissa lägen. Samtidigt så tror jag inte ett ögonblick på att t ex läkemedelsbolagen skulle ha något samarbete för att inget bot mot cancer skall tas fram. Det faller på sin egen orimlighet. Bl a skulle relativt många människor känna till det och med ett flertal människor inblandade skulle någon läcka ut sanningen till slut. Dessutom så skulle den som kunde framställa en drog som botar cancer bli otroligt rik väldigt snabbt. Och vem vill inte det?

Vad det gäller just cancerforskningen så har man nu relativt stort hopp om att hitta anledningen till att människor får cancer. Det finns en grupp människor i Sydamerika (Peru?) som aldrig får cancer. Dessa människor är betydligt kortare än "normala" människor av någon anledning. Nu har en internationell forskargrupp rest dit ner för att försöka få fram vad som gör att de aldrig drabbas av cancer. Man tror att det är något i deras gener som ger dem denna immunitet. Kan man få fram vad så kan man sannolikt också tillverka något slags vaccin för cancer för alla andra människor.

M v h
Ingwar

AL

Hmm, finns t o m skolor och lärare som faktiskt låter eleverna "ta egen ställning" om huruvida månlandningarna ägt rum eller ej!  ;D M a o, det påstådda "besöket" på månen basuneras inte ut som något som verkligen inträffat! 

Personligen tror jag inte ett dyft på att vi skulle besökt månen!  Och skälet är ganska logiskt; Med all den tekniska utveckling vi sett sedan 1960-talet faller det på sin egen orimlighet att inget nytt försök skulle gjorts - otröttligt på exploatering som "vissa" länder är!  Så nej, jag har aldrig trott på detta, och det fanns ju vissa mycket viktiga politiska "skäl" till att en "månresa behövde "arrangeras" - har man förstått...  ::)

Och på tal om "läkemedelskonspirationer", allt är inte alltid vad det verkar vara...

JB

Citat från: Lars Ödlund skrivet 01 december 2008, 06:46:35 AM
Av en "känd" bussåkare

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=4083386576118087926&postID=770313417459939961

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=4083386576118087926&postID=5855242593981078608

Visst är det fantastiskt med dem som vågar skriva om i princip allt, även om det innebär att man blir förklarad som "tokig"

Klicka på "Visa ursprungligt inlägg" för att se det hela.

Oj, det var många konspirationsteorier. Saknas bara ett Loch Ness-monster eller ett Storsjöodjur.

Citat från: AL skrivet 01 december 2008, 09:38:41 AM
Hmm, finns t o m skolor och lärare som faktiskt låter eleverna "ta egen ställning" om huruvida månlandningarna ägt rum eller ej! 

Skrämmande. Var?

Personligen tror jag inte ett dyft på att vi skulle besökt månen!  Och skälet är ganska logiskt; Med all den tekniska utveckling vi sett sedan 1960-talet faller det på sin egen orimlighet att inget nytt försök skulle gjorts - otröttligt på exploatering som "vissa" länder är!  Så nej, jag har aldrig trott på detta, och det fanns ju vissa mycket viktiga politiska "skäl" till att en "månresa behövde "arrangeras" - har man förstått...  ::)

Du tror alltså inte på månlandingarna av den enkla anledning att ingen människa varit där sedan 1972? Det har inte slagit dig att det kan finnas några anledningar till att ingen människa har varit där dess? Som att man inte tror sig kunna få ut något mer av en till resa dit än vad man redan fått ut? Eller att intresset har fokuserats på andra himlakroppar? Dessutom finns det ju rätt gott om bilder och filmer från månen. Och Apolloastronauterna har ju tillsammans tagit med drygt 380 kg sten och grus från månen.

Och på tal om "läkemedelskonspirationer", allt är inte alltid vad det verkar vara...

Att läkemedelsbolagen vill tjäna pengar är det väl knappast någon som betvivlar. Men att de skulle syssla med konspirationer har jag svårt att tro.

/Jonas, skeptiker

Jonas Gustafsson

Jag med. Vågat att torgföra sådana tokstolleteorier med tanke på att han är relativt känd bussåkare.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Simon Bertilsson

För övrigt har ju NASA planer på att sätta upp baser på månen, som ska förbereda för en framtida bemannad färd till Mars.
Jag är inte insatt, men det känns rätt orimligt att vi inte skulle ha besökt månen. Vi har bland annat filmer, bilder och materia därifrån.