Huvudmeny

Busslink 8640+8677

Startat av Bussmicke, 29 november 2008, 22:22:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AO

Mycket snygg lack på dessa bussar!
Vad är det för lack? Användes den i Sundsvall förut?

Bussmicke

STAB:s sista färgsättning, ersatte den orange-blåa som var innan.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

OJ OJ OJ OJ, vilken trevlig överraskning. Denna var inte väntad så tack å tack.
Visst var det denna buss man eldade upp på linje 20 en dag??? (Frågan avser 8640)

/Jona
MVH Filosofen Jona

AL

Fast personligen tycker jag nog att detta är en av de mest gräsliga färger på ett par bussar jag sett!    ::)

Tror f ö att en av dessa Volvo kortvagnar hamnade i Örebro. Var det inte t o m 8677?

Bussmicke

//Bussmicke.

AL

Sedärja, tänkte väl det!  T o m 8676 dessutom - och med en något bättre färg än den mörkgröna depressionen, även om också denna hör till avdelningen "framkallande av anfall"!

yngrot

Citat från: AL skrivet 30 november 2008, 00:48:55 AM
Fast personligen tycker jag nog att detta är en av de mest gräsliga färger på ett par bussar jag sett!    ::)

Tror f ö att en av dessa Volvo kortvagnar hamnade i Örebro. Var det inte t o m 8677?

Håller med dig värsta jag sett på länge den som hittat på detta måste ju vara färgblind.. :P
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Esbjörn

Citat från: Jona skrivet 29 november 2008, 23:48:24 PM
OJ OJ OJ OJ, vilken trevlig överraskning. Denna var inte väntad så tack å tack.
Visst var det denna buss man eldade upp på linje 20 en dag??? (Frågan avser 8640)

/Jona

Trevliga Sundsvallsbilder du har lagt ut Micke!

Jovisst brann denna buss upp fullständigt en av de första dagarna i december 2002, men om jag minns rätt så hände det utanför bussgaraget i Njurunda och inte under körning.

När jag var till Ådalens bildemontering i Kramfors i aug 2004 såg resterna av bussen ut så här (endast släpet fanns då kvar):

robbes

esbjörn en fråga du har ingen på scanian bredvid

Ersa

Citat från: robbes skrivet 30 november 2008, 15:17:19 PM

Regel nr 1: Ta alltid en bild på bussen bredvid den du nyss fotat (och hoppas att det inte står 50 bussar till på sidan om den) ;)

Esbjörn

Citat från: robbes skrivet 30 november 2008, 15:17:19 PM

Bussen är LHE081, fd Jämtlandsbuss 242 > Svenssons i Saxvallen.
Klart jag följer regel nr 1...och risken finns att även de ytterligare 49 st bussarna hade hamnat på bild i så fall... :)
Nu fanns det bara ytterligare en - Westin Buss utbrända Megaliner GXG297.

Ove Bojarp

Sådan den var i sin glans dagar. LHE 081 (JB 242)

Jacob med C

Citat från: Esbjörn skrivet 30 november 2008, 16:35:32 PM

Bussen är LHE081, fd Jämtlandsbuss 242 > Svenssons i Saxvallen.
Klart jag följer regel nr 1...och risken finns att även de ytterligare 49 st bussarna hade hamnat på bild i så fall... :)
Nu fanns det bara ytterligare en - Westin Buss utbrända Megaliner GXG297.

Nummera bor väl också Connex/Veolia Transport 4850 hos Ådalens bildemontering i Kramfors?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Esbjörn

Citat från: Jacob med C skrivet 30 november 2008, 19:23:20 PM
Nummera bor väl också Connex/Veolia Transport 4850 hos Ådalens bildemontering i Kramfors?

Den ligger vält på sida på Räddningsverkets övningsplats på Sandö.