Huvudmeny

Åmmebergs Buss

Startat av Bussmicke, 29 november 2008, 20:10:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

Verkar vara tagna i onsdags?
Fina bilder f.ö

Bergenga

Hvorfor har man satt Van Hool-merker på en EOS? De har såvidt jeg forstår mye til felles, men det er vel ikke så flaut at det er en EOS og ikke en VH?
Mvh.
Øyvind Berg

robbes

Citat från: Øyvind Berg skrivet 30 november 2008, 00:20:23 AM
Hvorfor har man satt Van Hool-merker på en EOS? De har såvidt jeg forstår mye til felles, men det er vel ikke så flaut at det er en EOS og ikke en VH?

Att de sat tpå andra märken är väl för att höja statusen.
Enlgit bilregistret så har du rätt det är en eos

Fabrikat: EOS COACH E233  Årsmodell 200 importerad 2004 av S Ö Buss i Sollentuna AB Köptes 2004-08-25 av Åmmebergsbuss

Bussmicke

Kan det vara så att van Hool äger EOS?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bergenga

Citat från: robbes skrivet 30 november 2008, 00:23:50 AM
Att de sat tpå andra märken är väl för att höja statusen.
Enlgit bilregistret så har du rätt det är en eos

Joda, det er mange flere som har hørt om Van Hool enn EOS, så det er lettere å vise til det. Men om man vet hvordan EOS så ut så er det lett å se at den er en. EOS Coach i Bree i Belgia bygde etter det jeg har hørt bussene med drivverk fra MAN og med en del komponenter fra Van Hool, men jeg vet ikke hvor store likhetene er.

Det er kun importert 5 EOS til Norge som jeg vet om, og av hva jeg kan se så er kun to av dem anskaffet nye, det var av Sten's Bussreiser i Skien. Vigrestad Buss har bruktimportert en. Og i 2005 bruktimporterte Moss Turbiler 2 '97-modeller, og den ene av dem har jeg bilde av fra i sommer, da den var blitt husbussen "Highwayman". :)

BD 43761 i Seljord, 15.08.2008.
Mvh.
Øyvind Berg

Bergenga

Citat från: Bussmicke skrivet 30 november 2008, 00:44:51 AM
Kan det vara så att van Hool äger EOS?

Det kan jo hende. Dessverre ser det ikke ut til å være lett å finne informasjon om EOS Coach på nettet.

Sjekket SBH, og der finnes det kun 3 stk EOS. Så for en gangs skyld er det et bussmerke som det er importert flere av til Norge enn til Sverige. :D
Mvh.
Øyvind Berg