När GPS-kartan inte visar passager med låg höjd...

Startat av Niclas Rosenius, 27 november 2008, 08:09:00 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

...hamnade denna Danska Starlinern lite fel vid Fyristorg som bara har en passage genom Dag Hammarskölds bibloteket på 3,4 m. Dessutom är det ganska dåligt uppskyltat om höjden i förväg.

//Niclas

Janne Rickman

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 27 november 2008, 08:09:00 AM

...hamnade denna Danska Starlinern lite fel vid Fyristorg som bara har en passage genom Dag Hammarskölds bibloteket på 3,4 m. Dessutom är det ganska dåligt uppskyltat om höjden i förväg.

//Niclas

Men Nicke :-), de var länge sen Dag Hammarskölds bibloteket flyttade därifrån. Numera är de Upplands Muséet som har sin administration och forskarsal där.
Dag Hammarskölds bibloteket ligger numera på andra sidan ån i gamla stadsbiblioteket lokaler.

/Janne

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 27 november 2008, 08:09:00 AM

//Niclas

Det blev alltså att backa tillbaka några meter för att komma ut igen.
Fyristorg är väl det som ligger bredvid Nybron och mitt emot Hotell Gillet. Det var för övrigt där Owe Thörnquists varmkorv-gubbe stod och sålde korv ur sin låda.

Niclas Rosenius

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 27 november 2008, 11:26:02 AM
Det blev alltså att backa tillbaka några meter för att komma ut igen.
Fyristorg är väl det som ligger bredvid Nybron och mitt emot Hotell Gillet. Det var för övrigt där Owe Thörnquists varmkorv-gubbe stod och sålde korv ur sin låda.

Det stämmer bra det, men Hotell Gillet har ju också flyttat från Fyristorg  ;)

Sen Janne, det kanske dom har gjort. Man går förbi där istort sett varje dag men tänker inte på att dom flyttat.

//Niclas

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 27 november 2008, 13:10:56 PM
   Det stämmer bra det, men Hotell Gillet har ju också flyttat från Fyristorg  ;)

//Niclas

Har de inget sinne för traditioner i Uppsala? Flytta på Gillet? Har de flyttat på domkyrkan också?
(Jo, jag visste att Gillet hade flyttat men har förträngt det. Och det tänker jag fortsätta att göra. Så jag kommer säkert att fråga om detta igen.  :o)

Niclas Rosenius

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 27 november 2008, 14:27:44 PM
Har de inget sinne för traditioner i Uppsala? Flytta på Gillet? Har de flyttat på domkyrkan också?
(Jo, jag visste att Gillet hade flyttat men har förträngt det. Och det tänker jag fortsätta att göra. Så jag kommer säkert att fråga om detta igen.  :o)

Ingen fara, alla omnämner ju stället som gamla Gillet  ;)

//Niclas

76

Niclas Rosenius

Citat från: 76 skrivet 27 november 2008, 20:46:05 PM
Eller så kan man ta sats och svänga höger...

Ja, Dombron håller nog för en buss  ;)

//Niclas

Oskar A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 27 november 2008, 20:46:46 PM
   Ja, Dombron håller nog för en buss  ;)

//Niclas

Numera är det väl även pålar i mitten. Dock har det väl hänt någon gång att undertecknad genat med bil över bron nattetid. :-X
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/