stadsbussarna östersund

Startat av chefen, 26 november 2008, 22:40:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

chefen

Hur månaga gula stadsbussar har stadsbussarna i Östersund. Är det så att ett specifikt nummer går på en
specifik vagn? Vilka vagnar är det isf som klr industriturer samt 3an och 5an? ;D

Jona

Citat från: chefen skrivet 26 november 2008, 22:40:03 PM
Hur månaga gula stadsbussar har stadsbussarna i Östersund. Är det så att ett specifikt nummer går på en
specifik vagn? Vilka vagnar är det isf som klr industriturer samt 3an och 5an? ;D

Gula stadsbussaar är 101 till 129 + 138 till 140 = 32 om jag räknat rätt.

Varje buss har ett unikt nummer, tex 101 är den buss som har reg-nummer RWD-898 medans buss säg 126 har reg=nummer RWD739. Alltså varje buss har ett för individen unikt nummer.

Här är det buss 101 som möter buss 126.

Antar att bussarna blandas och vilken av dessa som helst kan dyka upp på vilken linje som helst. Vet inte vilka industriturer du menar då jag bara besökte stan 2 timmar en eftermiddag.

Så resten av frågorna kanske någon annan kan svara på.

/J
MVH Filosofen Jona

chefen

Fin sommarbild. Nu är det vitt :o

Jag tänkte mer om det va specifika nummer som gick på bestämda linjer. Har bestämt för mig att på Jämtlandsbuss tid så fanns det en röd liten siffra i busen, på ?? kanske? som jag ror angav vilken linje bussen hörde till. Minns också att jag sett en buss med skyltningen 251, eller något. Verkar va en speciallinje. Någon som vet mer om Jb gamla radionummer?