Bohuslän - Grebbestad/Fjällbacka

Startat av Marc, 14 juli 2007, 13:31:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Har farit runt likt en torped längs med Västkusten i 4 dagar. Första bilderna kommer från Grebbestad, där jag lade ut en bildgåta i morse!

Bildgåtans luring var denna Volvo från Orange Express som befinner sig i området på sommarbete. Orusttrafiken har rört runt lite i soppan över sommaren, även i Strömstad noterade jag bussar som mig veterligen hör hemma i Kareby.

Ett vackert stationshus i Dingle.

En bild från busstationen i Grebbestad.

Sist ut en OT-bild från Fjällbackas norra utkanter.

Jacob med C

Citat från: Marc skrivet 14 juli 2007, 13:31:43 PM
Har farit runt likt en torped längs med Västkusten i 4 dagar. Första bilderna kommer från Grebbestad, där jag lade ut en bildgåta i morse!

Sist ut en OT-bild från Fjällbackas norra utkanter.

Mycket trevliga bilder... Gillar sista bilden mest... Trevlig med röd stugor med vita kuntar vid vattnet... 
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Bussmicke

Wow, Grebbestad har jag aldrig besökt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Marc

Citat från: Bussmicke skrivet 14 juli 2007, 21:02:47 PM
Wow, Grebbestad har jag aldrig besökt.
Kustvägen är väl värt en resa. Grebbestad når man lättast med "Greta" från Tanum (5min). Vill man däremot komma nedåt Fjällbacka krävs en del planering, då linje 872/875 inte går speciellt ofta.
Vill man jaga Orusttrafiken 353 så går den nästan linjerent på samtliga dagturer på 875an.
/Marc

Måns Johannesson

Vill man jaga Orusttrafiken 353 så går den nästan linjerent på samtliga dagturer på 875an.
/Marc
[/quote]

Är det så mycket folk på 875 nu? Åkte rätt mycket med den under midsommarveckan och då räckte det bra med de vanliga MANarna även om vissa turer verkade vara rätt fulla (t.ex. turen som ansluter till/från Stockholmståget). F.ö. behövs det två vagnar för att täcka trafiken på 875 M-F så några turer måste gå med något annat.

/Måns