Huvudmeny

B12MA till Århus.

Startat av Kent Skoog, 25 november 2008, 17:04:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan B

Tjusigt. Kan du inte smeta på Västtrafikdekaler och smyga ner några till GS Kruthusgatan när du ändå är i farten ;) ;D. Skulle passa perfekt på linje 80!

Kent Skoog

Citat från: Johan B skrivet 25 november 2008, 17:20:31 PM
Tjusigt. Kan du inte smeta på Västtrafikdekaler och smyga ner några till GS Kruthusgatan när du ändå är i farten ;) ;D. Skulle passa perfekt på linje 80!
Blir nog svårt, men försök att hejda dessa (3 st.), bör passera Göteborg när som helst. :)

Ronni Svensson

Hej
Hvilke bus holder ved siden af  Arriva vogn 2957?

Krille

Är det nån typ av stopp-klistermärke som sitter på bakdörrarna?
Vart har man tänkt ta in barnvagnar och dylikt då?

/K

Kent Skoog

Citat från: Ronni Bjørn Svensson skrivet 25 november 2008, 17:38:06 PM
Hej
Hvilke bus holder ved siden af vogn 2957?

2961. Tre bussar levererades idag, men den tredje fick jag tyvärr ingen bild på.

Johan B

Citat från: Krille skrivet 25 november 2008, 17:40:14 PM
Är det nån typ av stopp-klistermärke som sitter på bakdörrarna?
Vart har man tänkt ta in barnvagnar och dylikt då?

/K

Det är nog tänkt att man får ta in bakvagn genom bakdörren. Det har även klistrats sådanna märken på stadsbussarna i Göteborg i hopp om att det skulle få den berömda klockan att ringa hos "vanliga" passagerare på väg in genom bakdörrarna. Tveksammt om budskapet går fram ska tilläggas. Verkar dock vara ett danskt påfund från början, vill minas att alla danskimporter som passerat genom GS har haft sådanna här dekaler.

Ronni Svensson

Citat från: Kent Skoog skrivet 25 november 2008, 17:47:16 PM
2961. Tre bussar levererades idag, men den tredje fick jag tyvärr ingen bild på.

Hej
Jeg takker for svaret
Har Arriva vogn 2961 den samme dørplacering som vogn 2957?

Kent Skoog

Citat från: Ronni Bjørn Svensson skrivet 25 november 2008, 18:08:14 PM

Hej
Jeg takker for svaret
Har Arriva vogn 2961 den samme dørplacering som vogn 2957?

Såvitt jag kommer ihåg så var det 2+1+1 på alla 13 bussarna.

bussgrabben

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

AL

Jaha, då var det dessa jag mötte vid Järnvågen idag, på väg söderut vid 17-tiden.  Kom iaf 3 st farande, varav en hade skyltat "Testbuss"!  Trodde först att det var Volvo själva som var ute och testade vagnar avsedda för Göteborgstrafiken, men det är alltså Århus som ska ha dom... ;P

Mange_buss

Citat från: Kent Skoog skrivet 25 november 2008, 17:04:37 PM

Märklig placering av hjulet längst bak. Brukar inte det hjulet sitta framför den bakersta dörren??

Johan B

Citat från: Mange_buss skrivet 26 november 2008, 16:02:04 PM
Märklig placering av hjulet längst bak. Brukar inte det hjulet sitta framför den bakersta dörren??

Nej på ledvagn är nog detta mest vanligt förekommande även om det går att få dörren bakom sista hjulet också.

Mange_buss

Citat från: Johan B skrivet 26 november 2008, 21:17:44 PM
Nej på ledvagn är nog detta mest vanligt förekommande även om det går att få dörren bakom sista hjulet också.

Det har jag faktiskt inte tänkt på... Är väl inte en så vanlig vinkel på en sådan buss...