Huvudmeny

Udda "buss" i Stockholm

Startat av NHK, 25 november 2008, 16:13:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

NHK

Anders Eriksson Travel AB i Njurunda har utökat sin flotta av udda "bussar"

Foto från idag på Hamngatan i Stockholm.

Gammal militärholk från 1976. Scania SBA111A 134 nr 331510 enligt CBR. Reg.nr. AGJ 281.

Skalman

Det är väl ett passande fordon med tanke på vilka destinationer som trafikeras!  ;D

Simon A

Lyckades se den jag med idag när jag var på studiebesök i huvudstaden. Lite fräck var den allt :D

//Simon

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

JDS

Citat från: NHK skrivet 25 november 2008, 16:13:37 PM
Gammal militärholk från 1976. Scania SBA111A 134 nr 331510 enligt CBR. Reg.nr. AGJ 281.

30-bilarna har jag alltid gillat. Kombinationen liten bil, 11-litersmotor, automatlåda och brutalfjädring (enbart stålfjädrar?) gör att den är ganska rolig att åka, åtminstone de första tio minuterna...

Niklas Bygdestam

Citat från: NHK skrivet 25 november 2008, 16:13:37 PM
Anders Eriksson Travel AB i Njurunda har utökat sin flotta av udda "bussar"

Foto från idag på Hamngatan i Stockholm.

Har de nyligen köpt den här? Det verkar föresten som de numera har EU-skyltar som regskyltar på samtliga av deras fordon idag. Det är väl det mest lämpliga för deras trafik. Finns det föresten någon komplett lista på samtliga fordon som de har?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

j-a

FLK 665 en Scania Ajokki Victor,Står parkerad på en gård i Malungsfors längs rv71 i Dalarna,har kommit dit under helgen.Brukar stå en rosa buss där varje vinter. :)

peterbuilt

Hamngatan? Såvitt jag vet gäller väl miljözon där. Eller gäller inte miljözon om vagnen är rosa? ;) Eller är det 30-års gränsen ,veteranbil, som tillåter den vara där?

Bussmicke

Fordonet stod kvar idag också så även jag har nu bild.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

JB

Citat från: peterbuilt skrivet 26 november 2008, 15:42:40 PM
Hamngatan? Såvitt jag vet gäller väl miljözon där. Eller gäller inte miljözon om vagnen är rosa? ;) Eller är det 30-års gränsen ,veteranbil, som tillåter den vara där?

VV anger att fordonet är från 1976, mao äldre än 30 år.

/Jonas