Huvudmeny

Underbara SJ

Startat av robbes, 24 november 2008, 11:43:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Johan Hansson

Hoppas de biljetter som jag bokade och hämtade ut för ca 1,5 vecka inte blir något strul med när jag skall använda de på torsdag.
att någon annan lyckats boka de platser som jag bokade.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Jay Carlsson


Leif D

Citat från: JC skrivet 24 november 2008, 18:50:03 PM
De kör ju inte till lika många platser som SJ gör  ???

Nåja, nu äre ju så att biljettsystem för tåg går i samma datasystem och samma internet som så mycke annat gör numera.
Problem uppstår, så är det.
Sanning är väl att det är väl mycke sånna här problem f.n. men det jobbas på det. Detta är ju av stor vikt för firman, eftersom detta handlar om säkrande av intäkter. Kan man inte sälja eller få ut biljetter, så får man ju inga intäkter.

Byte av IT-operatör är på gång, när det sker vet jag däremot inte. Men nya avtalet ska bygga på högre driftsäkerhet, vilket vi naturligtvis ser fram emot.

Möjligen kan man ju tänka sig att om de gamla avtalet börjar gå mot slutet, så är inte intresset så stort från leverantören längre (vilket vi ju kanske känner igen från busstrafiken också).
;-)