Biogasbuss vid Gottsunda centrum som havererat (suddiga bilder)

Startat av Rickard, 23 november 2008, 01:53:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rickard

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 24 november 2008, 17:00:40 PM
Erfarenhetsmässigt lär man sig ganska snabbt hur mycket man skall minska ner bilden för att den skall bli lagom. Är du tveksam så använd funktionen Förhandsgranska för att se att den blir lagom stor. När man väl lärt sig är det bara att skriva in hur många procent man vill minska storleken med. Använder man samma siffra för höjd och bredd så blir slutresultatet bra.
Sedan är det ju så att vi trots allt vill ha en viss kvalitet på bilderna. Kvaliteten beror naturligtvis på. För gamla bilder kan man sänka kvalitetsfrågan. Likaså för bilder som är nyhetsmässigt intressanta. Men det finns ingen anledning att publicera suddiga bilder tagna på en mobilkamera med en buss som fått något slags motorproblem. Alltså: tänk gärna en extra gång innan du publicerar en bild som man knappt kan se vad den föreställer. De kan möjligen höra hemma under rubriken "Mina misslyckade bilder" under Ordet är fritt.

Visst är bilderna suddiga men man ser ju vad det föreställer... det enda felet jag har gjort är att jag lagt upp dem för stora och det är ju fixat nu då jag gjort bildlänkar.