Köping-Skinnskatteberg-Fagersta-Norberg-Krylbo

Startat av Bussmicke, 23 november 2008, 00:28:59 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Det blev en resa i fredags med, denna gång längs med linje 500 som startar i Köping och vänder i Krylbo.
Men först åkte jag stadsbuss 5 till skolan.

//MN
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jona

Tackar för ett mycket trevligt bildsvep..... /J
MVH Filosofen Jona

tobias-säffle2000

636 och 635 är dom modelllerna som jag "brinner" för med andra ord det är min favorit buss av kort vagnar som volvo har gjort. men tycker du att dom skulle pasa bra till att ha som hus buss?? min visnings bild är den som jag fundera på och köpa och bygga om. den har webasto,Retarder/Thelma och AC som Extrautrustning så det värkar jag tycka vara bra val så skulle det funka tror du? :D 8)

Peter Öden

Hej !

Mycket trevliga och fina bilder du tagit Micke, särskilt skymningsbilderna var kanon !

Mvh Peter Ö

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Muk

Trevligt med vackra bilder. Precis vad jag behövde efter att ha gått igenom egna bilder av varierande kvalitet. :)
Har själv bara passerat dessa orter så det är kul att se mer så att säga.

Mr G

Började din resa i Köping, eller kom du från huvudstaden i ottan? Och samma på slutet, blev Krylbo slutstation för dagen?

Tänker mest på sättet hur du betalar dina resor. Köper du lösbiljetter, eller finns det något dagskort el liknande? Hoppas du får göra avdrag för resorna i deklarationen.
吉先生

Bussmicke

Fittja - Stockholm - Köping - Fagersta - Norberg - Krylbo - Stockholm - Fittja

Delen Stockholm - Köping - Fagersta - Norberg - Krylbo - Stockholm köpt som Resplus
//Bussmicke.

Johan Hansson

Citat från: Bussmicke skrivet 23 november 2008, 00:28:59 AM
Det blev en resa i fredags med, denna gång längs med linje 500 som startar i Köping och vänder i Krylbo.
Men först åkte jag stadsbuss 5 till skolan.

//MN

Snygg bild.
Swebus 5684 kom som ny till Falkenberg 2002 och flyttades bara efter några år till Avesta
Den har t.o.m fått EU regskylt.
Tycker det hade varit bättre att flytta den til Halmstad i stället.
Då den hade nog används mer än var den kanske gjorde i Falkenberg
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Johan Hansson skrivet 23 november 2008, 11:59:55 AM
Snygg bild.
Swebus 5684 kom som ny till Falkenberg 2002 och flyttades bara efter några år till Avesta

Så här såg den ut i Falkenberg:

tobias-säffle2000

glömde säga: mycket fina bilder du bara måste lägga upp så här mycket bilder varge gång du gör ett inlägg för dom är så bra ;D 8) :D

Magnus

Mycket trevligt :) Kul att se att det har börjat rulla lite nya bussar på 500 nu.

Bussmicke

Jag misstänkte redan från början när jag hörde antal placerade per depå att det luktade linje 500 om dem..
//Bussmicke.