Huvudmeny

Trossö Buss fråga

Startat av Muk, 22 november 2008, 15:23:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Muk

Jag har en bild från 2006 på en "äldre" vit setra märkt Trossö Buss. Tyvärr syns inger reg.nr på bilden. Vilken kan det vara?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Muk skrivet 22 november 2008, 15:23:15 PM
Jag har en bild från 2006 på en "äldre" vit setra märkt Trossö Buss. Tyvärr syns inger reg.nr på bilden. Vilken kan det vara?

Kan vara den här, men den är ju inte helvit. Fd BK Buss.

2006 hade Trossö Buss bara två Setra. Den andra var en grå S416GT-HD från 2005.
Bussen på bilden råkade sedan ut för en olycka i Mjällby i augusti 2006. Så om din bild är tagen sent på året så kan det ha varit en lånebuss som ersättning för denna.

Muk

Visst är det den, tack så mycket! Jag hade för mig att de bara hade två då och den grå fick jag på bild samma dag, så upplysningen att den inte var grå tänkte jag var viktigast.   ;)

Jan

Överkurs, mannen på bilden är en av ägarna.
I branschen i 40 år

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jan skrivet 22 november 2008, 18:13:17 PM
Överkurs, mannen på bilden är en av ägarna.

Precis, med förflutet från Swebus och Thygessons. Den andra ägaren till Trossö Buss är hans sambo, även hon med tidigare erfarenhet från Swebus.
Mycket trevlig kille! Magnus och jag kamperade ihop i en hytt på Tallink Festival till Riga för ett par månader sedan.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 22 november 2008, 18:17:44 PM
Precis, med förflutet från Swebus och Thygessons. Den andra ägaren till Trossö Buss är hans sambo, även hon med tidigare erfarenhet från Swebus.
Mycket trevlig kille! Magnus och jag kamperade ihop i en hytt på Tallink Festival till Riga för ett par månader sedan.
Bilden är för övrigt tagen när jag fick följa med på en hämtning av skolelever som varit och badat i havet från Knösö till Nättraby. Jag kunde konstatera att det är god disciplin på dages skolungdomar. När Magnus sa i högtalarna att alla måste använda bältet så hördes ett enda knäpp. Från mitt bälte. Skolungdomarna hade redan tagit på sig dem.