Huvudmeny

ute på

Startat av robbes, 22 november 2008, 02:52:51 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

robbes

glid i skåne i år

http://www.sos-stockholm.se/gallery/viewphoto.php?id=9184

är väl en som är aktiv på detta forumet med som är fotografen

Fredde

Backa ner? Varför köra upp om man inte kan vända? Och vet man inte om man kan väna ar det väl ännu större anledning att inte köra upp...

Danne B.

Citat från: Fredde_J skrivet 22 november 2008, 03:23:30 AM
Backa ner? Varför köra upp om man inte kan vända? Och vet man inte om man kan väna ar det väl ännu större anledning att inte köra upp...

Hur vet du att det inte skulle gått och vända om han tagit sig ända upp?

//Danne

Ersa

Och med de där eleganta, men tyvärr alltför låga, skärmkanterna går det nog inget vidare att använda snökedjor heller. :(

Blue

Nu hamnade den bilden här också!  :)

Kommer man upp finns det massor av plats att vända! Men greppet tog slut innan bussen var uppe, kanske "fegade" chaffisen och släppte av lite grann. När gästerna hade gått av så bestämde sig chaffisen för att han skulle backa ner, inget svårt alls i vanliga fall. Den här gången gick det inte lika lätt, antagligen har han låst upp framhjulen så att dom har glidit lite i sidled och sen har han inte lyckats räta upp bussen utan fått bromsa mer med fler låsta hjul.
Det går fort att förvandla en buss till en tre miljoners pulka i det väglaget vi hade igår.
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Johan Hansson

Citat från: Blue skrivet 22 november 2008, 09:29:44 AM
Det går fort att förvandla en buss till en tre miljoners pulka i det väglaget vi hade igår.

Åkte själv i en landsortsbuss från Falkenerg till Halmstad igår och vid Eftra kyrka så skulle bussen stanna vid hållplats vilket den också gjorde men priccis när den nästan stod still så släppte boggin.
Jag satt ovanför bakhjulen och såg att den gled tack o lov bara ca 2-3 dm i sidled.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Blue

Citat från: Verspieder skrivet 22 november 2008, 08:47:08 AM
Och med de där eleganta, men tyvärr alltför låga, skärmkanterna går det nog inget vidare att använda snökedjor heller. :(

Det är inga problem att lägga kedjor på dom bussarna, så länge dom står på vägen....
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

tobbe_uppsala

Är det ingen som har bild på den i trafik som vardag ?

// Tobbe