Var tog alla någorlunda seriösa inlägg vägen?

Startat av Trafikar´n, 22 november 2008, 02:15:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Trafikar´n

Har de gått vidare till annat forum o undertecknad anses värdig kanske man kan få en invitation per personligt meddelade?

Ersa

Det är tråkigt att författarna av "de seriösa" inläggen skräms bort, eller väljer att minska sitt skrivande under sådana "överviktsperioder".

Staffan Sävenfjord

Citat från: Verspieder skrivet 22 november 2008, 08:45:26 AM
Det är tråkigt att författarna av "de seriösa" inläggen skräms bort, eller väljer att minska sitt skrivande under sådana "överviktsperioder".

Ja, det är mycket tråkigt om det har blivit så. Nu är jag väl inte säker på att det verkligen har blivit så utan det bara är ett intryck man får av att det på sista tiden varit många rena gnällinlägg. Ofta skrivna av personer som registrerar sig bara för detta och sedan försvinner när det fått ösa ur sig sin galla. Rättshaverister är ett gissel i alla diskussionsforum och Bussnack har hittills varit ganska förskonade. Men det går inte helt att undvika dem.
Precis som Lars skriver kan vi inte möta detta annat genom att kvasta. En del tycker att vi skall kvasta mer, andra blir upprörda över att vi överhuvudtaget kvastar.
Men Bussnack skall vara  till för att diskutera bussar och busstrafik, inte för allmänt gnäll med eller utan en politisk underton.
Bästa sättet att få ett bra forum är att de seriösa skribenterna inte slutar att skriva även om de uppfattar många av trådarna som oseriösa.
Det är också tråkigt att nästan alla som registrerar sig i dag ståtar med signatur och en helt anonym e-postadress. Detta är inte mot våra regler, men det blir mycket trevligare om de som skriver framträder under sitt riktiga namn eller en lätt identifierbar signatur.

Ulf Rådeström

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 22 november 2008, 08:55:37 AM
Det är också tråkigt att nästan alla som registrerar sig i dag ståtar med signatur och en helt anonym e-postadress. Detta är inte mot våra regler, men det blir mycket trevligare om de som skriver framträder under sitt riktiga namn eller en lätt identifierbar signatur.

Håller helt med!
Mycket tråkig utveckling att största antalet här inte vågar eller vill gå ut med vem dom är.....
Det är ju alltid lätt att kunna skriva saker och sedan inte våga eller kunna stå för dom.
Jag själv är fullständigt öppen, och står för mina åsikter - men har kanske även en liten piska på mig (liksom vi andra öppna) att vara tvungen och tänka först - skriva sen.

Tyvärr är det alldeles för lite av det sista.

//Uffe

Ersa

Jessika

Ja, på Landgången anklagas vi administratörer för både det ena och det andra hela tiden. Det har t.o.m. utryckts förhoppningar om att vi ska dö och få en trevlig resa till h*****et. Det är synd att det blir så, men faktiskt skönt att se att vi inte är ensamma!

Därför måste jag säga att jag är varm anhängare av anonyma alias, för annars är det lätt att bli hittad och vissa personer blir man direkt rädd för. Så långt tror jag dock inte BussSnack har gått än.

/Jessika