Huvudmeny

Bore hälsade på...

Startat av Simon Bertilsson, 21 november 2008, 19:41:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

...idag. Här utanför min balkong.

Richard1250

så fint med snö, hoppas att vi får mycket vi med i år  :D

bjalle

Snö och halt kan man påstå att det var på linderödsåsen tidigare idag
Trevlig bild Simon.

Simon Bertilsson

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 21 november 2008, 20:05:44 PM
Snö och halt kan man påstå att det var på linderödsåsen tidigare idag
Trevlig bild Simon.

Jo, jag fick höra det i trafikradion. Kollade Sydsvenskans webbupplaga nyss och fick då se vems ekipage det var som vält. Tråkigt! :(

Men tack! :)

bjalle

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 21 november 2008, 20:16:44 PM
Jo, jag fick höra det i trafikradion. Kollade Sydsvenskans webbupplaga nyss och fick då se vems ekipage det var som vält. Tråkigt! :(

Men tack! :)

Fastnade själv i den kön i en timme medan de bärgade släpen. Åkeriets nyaste släp, 5 månader gammalt, men huvudsaken var att ingen blev skadad.
Våran bästa mellantransport bil, Scania R124 470-04 125 000 mil på mätaren. Mätarställningen gör mig osäker på om den repareras men samma sak här, finns de som bara gör nya lastbilar. Hade bilen igår själv. Men jag kan säga man blev rätt förvånad när man passerade olycksplatsen vid 10:20 tiden och såg vad det var

Simon Bertilsson

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 21 november 2008, 20:21:02 PM
Fastnade själv i den kön i en timme medan de bärgade släpen. Åkeriets nyaste släp, 5 månader gammalt, men huvudsaken var att ingen blev skadad.
Våran bästa mellantransport bil, Scania R124 470-04 125 000 mil på mätaren. Mätarställningen gör mig osäker på om den repareras men samma sak här, finns de som bara gör nya lastbilar. Hade bilen igår själv. Men jag kan säga man blev rätt förvånad när man passerade olycksplatsen vid 10:20 tiden och såg vad det var

Kan tro det... Min kollega som körde 5:30 från Hörby till Önnestad fick reda på det i tid och valde turligt nog att köra över Svensköp istället.

bjalle

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 21 november 2008, 20:22:59 PM
Kan tro det... Min kollega som körde 5:30 från Hörby till Önnestad fick reda på det i tid och valde turligt nog att köra över Svensköp istället.

Jag skulle till Ekerödsrasten och vet inte om jag hade så mycket att välja på.
Personligen tycker jag att transportledningen på åkeriet kunde meddelat oss som har vägarna förbi platsen (4-5 bilar) att det var en av våra bilar som låg där så hade man varit förberedd på det.

scaniaolsson

Var själv också ute i vintervädret igår, i trakterna runt Höör var det först ishalka och sedan blev det ju inte bättre när det "kräksnöade" ovanpå.

Det är tur att Väghållarna och deras entreprenörer är på allerten, mötte och såg ett antal röjningsfordon under dagen. Till och med en traktor hade man fått ut på dom riktiga småvägarna.

Jodå det blev lite bilder också, tyvärr har jag inte fått tummen ur den där berömda aktern och skaffat någon plats att ladda upp dom på.

Ha en trevlig lördag, från Scaniaolsson i ett snöigt Klippan.
Fordonsintresserad elmontör.

Camilla

Bore har hälsat på här också

Peter Öden

Hej !

Här i Gävle så slog oxå Kung Bore till med snöväder och ett flertal minusgrader.
Just i skrivande stund så är det fint vinterväder med sol till på köpet.

Mvh Peter Ö

Fredde

Drygt 1 dm snö är det här öster om hufvudstaden.. Är tacksam för att detta kom när jag har en ledig helg :P ::)

Camilla

Citat från: Fredde_J skrivet 22 november 2008, 14:23:46 PM
Drygt 1 dm snö är det här öster om hufvudstaden.. Är tacksam för att detta kom när jag har en ledig helg :P ::)

Ni har lite dåligare snöröjning i nacka än vi har på värmdö såg  jag i dag för jag var på besök i nacka i dag.