Stadsbussar i Lund den 20 Nov.

Startat av Möllers, 20 november 2008, 17:07:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Jo var där idag vid kl1143 kom ifrån tåget vad nervös jag ner jag skulle åka med tåget ifrån Landskrona o kalt var det ochså då satt o skakade ju  ::)
Fick hålla mig lungt den gick bra åka ditt vad folk det var på tåget bläää.
Sen jag har varit i Lund var kl1200 ligga bra åka till Malmö det gjorde jag då gick det bättre åka med tåget inte ligga nervös som då.
Hähähä det som var sjukt ner jag gick på tåget till Malmö jag satt mig ner vad folket var fina i den vagnen dom hade slipsar o fina kläder o så sog jag sen jag var på klass 1 visst kom hon med biljetten jag fick flytta mig typiskt fick sån fin sitt plast ju  :(
Ner jag kom till Malmö åkte jag med veolia Scania Omnicity Ledbussen wooow sån tur jag hade då fick åka med den vilka skönar stolar den hade  :o
Jag fotade den med ska visa den senare ;D

200xx.

300xx.

jocks74

härliga bilder :) se där visst är det mysigt att åka tåg?jag gör det mer än gärna :)

Möllers

Jo var gött åka tåg kommer göra det fler gånger.
Tack du gillar bilderna.

Bussmicke

Citat från: jocks74 skrivet 20 november 2008, 17:20:04 PM
se där visst är det mysigt att åka tåg?jag gör det mer än gärna :)

Ja, speciellt om destinationen är den rätta.. ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Jo ner jag skulle hem hittade jag inte Landskrona tåget alls stog på mitt tabell den skulle vara på spår 2 men där var rent död ju.
Sen ringte jag min losas pappa han åker myclet tåg till Malmö o så han sa det var på spår 9 hmm.
Jo jag var på stationen minst en timme innan jag hittade rätt  :)
tåget kom vid 1437 tror jag minns inte.
Det om klass 1 vad får man tag på dom biljeterna då måste kosta mycket dom kan jag tänka mig.

Walter

Citat från: Mattias Möller. skrivet 20 november 2008, 20:25:57 PM
Jo ner jag skulle hem hittade jag inte Landskrona tåget alls stog på mitt tabell den skulle vara på spår 2 men där var rent död ju.
Sen ringte jag min losas pappa han åker myclet tåg till Malmö o så han sa det var på spår 9 hmm.
Jo jag var på stationen minst en timme innan jag hittade rätt  :)
tåget kom vid 1437 tror jag minns inte.
Det om klass 1 vad får man tag på dom biljeterna då måste kosta mycket dom kan jag tänka mig.

Tågen kan ju gå från i stort sett vilket spår som helst på Malmö C, nästa gång kan du titta på tavlan i Vänthallen så ser du vilket spår som gäller.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Niklas Bygdestam

I Lund har det i alla fall funnits en udda buss. Bussen är en dieselbuss som utvändigt ser ut som de vanliga gasbussarna men den saknar den stora "bullen" på taket. Invändigt skiljer den sig med att ha andra stolar som faktiskt är betydligt bekvämare än de vanliga stolarna som de har där. Finns bussen kvar i Lund eller har den flyttats? Tyvärr har jag inte något nummer på denna udda buss från Lund
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Walter

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 25 november 2008, 14:46:48 PM
I Lund har det i alla fall funnits en udda buss. Bussen är en dieselbuss som utvändigt ser ut som de vanliga gasbussarna men den saknar den stora "bullen" på taket. Invändigt skiljer den sig med att ha andra stolar som faktiskt är betydligt bekvämare än de vanliga stolarna som de har där. Finns bussen kvar i Lund eller har den flyttats? Tyvärr har jag inte något nummer på denna udda buss från Lund

Den finns kvar, och är nyligen fotad med bild i detta inlägg
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!