Ny bussolycka på väg 288 [länk]

Startat av Fredde, 20 november 2008, 13:05:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Fredde

CitatHär kan man nog knappast skylla vare sig på vägstandard eller vägunderhåll.

Njae, för visso. Är det halt så är det... :-X

Fredde

CitatLågt stående sol brukar t.ex vara en vanlig olycksorsak i liknande fall, man observerar inte det stillastående fordonet förrän det är försent.

Jo vid de förutsättningarna gäller det att vara på sin vakt. Men efter 11 borde det inte vara så lågt stående sol. Nej jag letar ingen syndabock.

yngrot

Vägen är väl ganska smal??  Då är det lätt hänt med olyckor finns ju ingen plats att stå på vid vänstersväng... många olyckor kunde undvikas om det finns en körfil för vänstersväng så man relativt obehindrat kan köra förbi.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

RoTe

Citat från: Fredde_J skrivet 20 november 2008, 13:24:52 PM
Jo vid de förutsättningarna gäller det att vara på sin vakt. Men efter 11 borde det inte vara så lågt stående sol. Nej jag letar ingen syndabock.

Du ser ju skuggan av skåpbilen, den är minst tre ggr så lång som höjden på bilen. Det är ganska låg sol, när vägbanan dessutom är blöt blir det jobbigare.

Niclas Rosenius

Solen står nog ganska lågt och är ganska stark vid detta tillfälle.

Bussen ifråga är 5439 i alla fall. Kan bidra med bild på bussen senare.

Turligt nog har vad jag hört gott ganska bra för dom iblandade.

//Niclas

Knut

Om vindrutan er lite smutsig så gjør det ikke sikten bedre da om solen kommer i rett vinkel

Niclas Rosenius

Här kommer bilden på 5439 som har sällskap med den krockade 5759. Vad den har råkat utför får jag passa vidare till JoSe.

//Niclas

Jocke Selling

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 20 november 2008, 22:30:28 PM
   Här kommer bilden på 5439 som har sällskap med den krockade 5759. Vad den har råkat utför får jag passa vidare till JoSe.

//Niclas

5759 har enl uppgift kört in i en tall i samband med avåkning, aktuell linje syns i skyltskåpet.

Johan Hansson

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 20 november 2008, 22:30:28 PM

//Niclas

Vintern är lång och fler bussar kommer nog tyvärr radas upp jämte dessa två
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.