Reparation av GUB 380 del 4

Startat av Niclas Rosenius, 20 november 2008, 08:28:22 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius



   Nu har vi hunnit till vecka 4 av reparationsarbetet.

   Bilderna tagna 30/10

   Denna vecka har mest bestått i att fixa alla större och mindre skador på sidorna. Bla tagit bort plåten på höger sida mellan dörrarna för att byta ut den plus att man då upptäckte att den ena bränsletanken var lite väl rostig och det bestämdes att den skulle bytas ut.


   Sidoskada vänstersida framför bakhjulet.

   

   

   Här syns den rostiga bränsletanken

 

   

   

   //Niclas
   

Christian W


Johan Hansson

Vågar nog att säga att den lär komma i trafik igen innan julafton.
Hoppas den inte den kommer var inblandad i några nya incidenter så den hamnar på verkstaden igen p.g.a vinterväglagret som brukar var i Uppsala.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Niklas Bygdestam

De verkar göra ett gediget arbete. Det verkar som att man passar på att byta ut lite andra saker med när man ändå håller på. Bussen blir nog riktigt fin när den blir klar :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

yngrot

Man tjänar på att göra ett ordentligt jobb och passa på och byta lite till när man ändå håller på...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Rickard

Jag har alltid undrat hur vridstyvheten blir på hellåggolvsbussar. De måste vara väldigt starka balkar i golvet samt bärande balkar i taket, för det där golvet ser inte så tjockt ut, och vanligt stål blir väl knäckt om det ska hålla upp all vikten av bussen i den tjockleken?