EkmanBuss i Helslsingborg den 19 Nov 2008.

Startat av Möllers, 19 november 2008, 20:00:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Idag fotade Görannsons denna bussen i Helsingborg.
3 fotografen jag hjälper visa bilder här  :)

Cityliner

jag såg oxå den bussen där inne när jag var på neoplan och hämtade lite reservdelar.....
väldigt fin buss, med en annorlunda toalettplacering, nämligen mellan våningarna i baktrappan, vid den lilla plattformen som finns där. antagligen för att kunna få plats med köket som var utbyggt...

Niclas Rosenius

Hej!

Om man tittar på denna bild så ser man toa dörren uppe i höger bildkant http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p54460033.html

//Niclas

Göransson

Kameran i min mobil och jag är inte alls kompisar.
Har ínte det rätta intresset och tålamodet för att sätta mig in i det...
Vädret idag i Skåne var inte heller så gynnsamt för fotografering.
Lyssnade på Staffan Sävefjord och valde att ge Ekmans nya lack en chans i verkligheten.
Bussen är oerhört läcker invändigt med en del sinnrika lösningar. Fantastiskt kök där man nästan tror de ska ha restaurang i bussen men måste vidhålla mina åsikter om lacken. (den som vill veta får fråga personligen)
/Magnus

Niclas Rosenius

Denna buss är en riktig läcker bit innuti, färgen på den är väl kanske inte den bästa valda men ganska kul att kunna se skiftningen i den vid olika ljus.

Inte många bussar i Sverige som kan mäta sig med denna inredning i klass med flera av dom finare bolagen i Tyskland o Österrike.

//Niclas

Johan Hansson

det är väl samma modell som Göransson kör?
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Niclas Rosenius

Citat från: Johan Hansson skrivet 19 november 2008, 23:53:54 PM
det är väl samma modell som Göransson kör?

Nej, hans är en N1122/3C (12,44m), Ekmans är en N1122/3L (13,7m)

//Niclas