Värmlandsbilder del 1: Charlottenberg

Startat av JW, 19 november 2008, 14:24:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JW

Hej!

Jag tänkte börja visa lite bilder jag har tagit i Värmland de senaste tre åren. Eftersom vi har sommarstuga där (utanför Kristinehamn) så har jag många bilder därifrån. Jag börjar med tre bilder från Charlottenberg. Sedan har jag bilder från Karlstad, Kristinehamn, Filipstad, Arvika, Molkom, Väse, Karlskoga och Gullspång (ja, jag vet att de två sistnämnda inte ligger i Värmlands län men dom ligger ju ändå i landskapet Värmland).

Patrik

Mycket trevligt! Jag ser med nöje fram emot de andra bilderna  :)

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ronni Svensson

Citat från: Patrik skrivet 19 november 2008, 14:40:23 PM
Mycket trevligt! Jag ser med nöje fram emot de andra bilderna  :)

Jeg er enig, og jeg glæder mig til de næste billedeserie

Staffan Sävenfjord

Ser fram mot resten av bilderna från Värmland. Jag gillar dessa snygga bussar som på något underligt sätt också alltid är rena. Ser också fram mot bilderna från Gullspång, trots att det ligger i Västra Götalands län och Västergötland. Det är Västergötlands nordligaste samhälle där värmländskan sätter sin prägel på dialekten. Ni som hört Linda Bengtzing prata förstår vad jag menar. Lindas pappa driver för övrigt Gullspångs Buss.

Clabbe

Gullspångingane syns vid varje hemmamatch i LLA, i lördags fanns en fin spanjor från VL på plats, min vana trogen föredrog jag hellre en stund med GP och happy mål, hockyspelet intresserar mej inte mer nu än när ja va på en match 1968.

JW

Lars

O va trevigt nästan hemma

Värmlandsbussen (Veolias dotterbolag) överst är som det står på bussen bara på besök i Ch-berg, de håller sig runt Torsby med sin linjetrafik som de kör som underentreprenör åt Förrenade buss i Värmland.

Bussen skyltad 107 Håvilsrud måste in i Norge för att kunna vända vid ändhållplatsen som ligger på riksgränsen!

Mathias Rickman

Snygga bilder JW du får medela när du kommer till Kristinehamn så kan vi fotta

Mathias

Ersa

Det hör verkligen inte till vanligheterna att en ny forummedlem gör en så storstilad entré, med fina skarpa bilder och tydliga bildtexter. Välkommen hit JW! :)

JW

Citat från: Verspieder skrivet 20 november 2008, 20:34:29 PM
Det hör verkligen inte till vanligheterna att en ny forummedlem gör en så storstilad entré, med fina skarpa bilder och tydliga bildtexter. Välkommen hit JW! :)

Tack, jag har faktiskt läst här en tid (även på det gamla forumet). Vet inte varför jag inte registrerat mig, är väl lite blyg av mig ;)