Det finns bussar och så finns det bussar...

Startat av Martin Maltkvist, 19 november 2008, 03:02:25 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Beskåda elegansen !

En inlånad Orustvagn från Göteborg under den gångna höstens banarbeten mellan Katrineholm och Norrköping.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Det var en snygg buss, lika trevligt att nån av Orusts turistbussar. Härlig lacksättning.

//Niclas

Johan Hansson

denna lacken tycker jag de bode ha på skolbussarna i Halmstad men i och för sig så kanske bussarna försvinner i samband med nya upphandlingen i Halland och då lär de flyttas till Västra Götaland län.

Lacken passar utmärkt till Volvo 9700
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Walter

Citat från: Johan Hansson skrivet 19 november 2008, 10:14:48 AM
denna lacken tycker jag de bode ha på skolbussarna i Halmstad men i och för sig så kanske bussarna försvinner i samband med nya upphandlingen i Halland och då lär de flyttas till Västra Götaland län.

Lacken passar utmärkt till Volvo 9700

Varför skulle skolbussarna försvinna om man vinner linjetrafik? Avtalet började ju förra året.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Simon Bertilsson

Tycker inte om den här designen. Känns kitchig till tusen, och typsnittet passar inte ihop med bakgrunden heller.

Henrik Palmqvist

Riktigt läcker  :) . Verkligen fin buss.

/ Henrik

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Martin Maltkvist

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 19 november 2008, 17:34:01 PM
Riktigt läcker  :) . Verkligen fin buss.

/ Henrik
Instämmer till fullo, speciellt tycker jag om övergången mellan de två färgerna.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Muk

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 19 november 2008, 13:32:09 PM
Tycker inte om den här designen. Känns kitchig till tusen, och typsnittet passar inte ihop med bakgrunden heller.

Håller med. Det är lite dansband över designen.  :D

Sundås

Färgen är det inget fel på, men texten kunde haft annat typsnitt. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se