Minst 50 nya bussar till Örebro

Startat av Christer K, 18 november 2008, 19:53:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Enl uppgift så har Lindbergs buss i Örebro vunnit upphandling av 50 bussar för transport åt Transam, färsdtjänst, sjukresor, särskola med mera. Till detta ska minst 50 bussar användas och de 35 små bussar man har idag ska också bytas ut då kraven är högre.

Lindbergs buss har även vunnit upphandling av skolbusstrafik i Nora för fyra stora bussar.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Bussmicke

Det var värst, den skoltrafik som är i Nora, kan det vara den trafik Patrik var och tog bilder på för något år sedan?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Christer K

Uppgiften jag har fått är den trafik som Nora buss kör idag.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Magnus

Vet du vad det är för krav på dom nya bussarna?

Christer K

Kan bara tänka mig att det blir fler MB sprint som de har tidigare, kanske med flerplatser för rullstolar och även för bårtransport. Vet inte vad det är för krav som Transam har ställt i upphandlingen. Beträffande Nora så är det antagligen bussar med alkolås och bälten på alla platser som gäller.
/ Christer K

Christer K

Har fått tillgång om tilldelningen av trafiken samt vad det kostar för Länstrafiken. Om någon vill ta del av detta skicka ett personligt meddelande med e-post adress.
Gäller färdtjändtjänst, servicelinjer och taxi.

/ Christer K