Vänersborg-Trollhättan-Falköping

Startat av JW, 18 november 2008, 16:54:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JW

Hej!

Jag tänkte visa några fler bilder jag tog i Trollhättan. Vi var även i Vänersborg och Falköping så jag visar några bilder därifrån också.

[

//JW

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

S Svensson

Irizar som normalt går på linje 700 till Ed har inte nr VL52. Fel i bildtext.SSn

Staffan Sävenfjord

Citat från: S Svensson skrivet 18 november 2008, 19:46:39 PM
Irizar som normalt går på linje 700 till Ed har inte nr VL52. Fel i bildtext.SSn

Närmare bestämt tillhör den Ferdinandssons Busstrafik i Ed.

JW

Citat från: S Svensson skrivet 18 november 2008, 19:46:39 PM

Okej, jag kollade i Svensk busshistoria nu och såg att det var den förra ägaren.

homer

Gastanken på 5777 var verkligen diskret och snygg

Brollan

Citat från: JW skrivet 18 november 2008, 16:54:03 PM
Hej!

Jag tänkte visa några fler bilder jag tog i Trollhättan. Vi var även i Vänersborg och Falköping så jag visar några bilder därifrån också.

F.d Göteborgare
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Swebus/5700/slides/Swebus_5777_Drottningtorget_Goteborg_040605.html

Ronni Svensson

Bernt Talbrant

Citat från: JW skrivet 18 november 2008, 20:01:14 PM
Okej, jag kollade i Svensk busshistoria nu och såg att det var den förra ägaren.

Nej jag tror inte VL ägt denna överhuvudtaget. Däremot är den märkt med radionummer i samma serie som VL:s bussar och man kan därför lätt tro att det även är inventarienumret. Trevliga bilder förresten!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 19 november 2008, 15:57:18 PM
Nej jag tror inte VL ägt denna överhuvudtaget. Däremot är den märkt med radionummer i samma serie som VL:s bussar och man kan därför lätt tro att det även är inventarienumret. Trevliga bilder förresten!

Bussen kördes i alla fall av Ferdinandssons som ny. Den har haft två ägare enligt fordonsregistret. Det brukar vara försäljaren som är förste ägare.
Nummer 52 är dessutom i serien för VL:s turistbussar, så det numret verkar inte rimligt.
Den som har tillgång till fax kan kolla med fordonsregistret vilka två ägare bussen har haft.