Huvudmeny

Swebus 2845

Startat av Kristofer, 18 november 2008, 08:22:14 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristofer

I morse, precis när jag stigit av bussen på Visby busstation, dök den upp. Swebus 2845. I trafik på linje 20.
Överraskningsmomentet i kombination med vantar och en långsam mobilkamera innebar att jag inte hann ta någon bild innan den försvann vidare mot Säveskolan.

10 minuter senare inser jag att den är på väg att köra om mig på väg tillbaka till garaget. Denna gång gör kombinationen av överraskning, vantar, dåligt ljus och långsam mobil att jag bara hinner ta en synnerligen dålig bild. jag lägger ändå upp den som ett exempel på hur linjetrafik i Sverige faktiskt kan se ut senhösten 2008.

( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Kvarne

Oh, en 87:a!

Men vad är detta? Förvärvades av Swebus-Gotland 2008-05-21 och ställdes på dagen efter...

Var det inte denna som övertogs av en privatperson inom SvOf?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Karsten

Citat från: Kvarne skrivet 18 november 2008, 08:35:08 AM
Oh, en 87:a!

Men vad är detta? Förvärvades av Swebus-Gotland 2008-05-21 och ställdes på dagen efter...

Var det inte denna som övertogs av en privatperson inom SvOf?

Jo, men om Swebus ville använda den fick de kanske köpa tillbaka den?

Ersa

Citat från: Karsten skrivet 18 november 2008, 17:49:07 PM
Jo, men om Swebus ville använda den fick de kanske köpa tillbaka den?

2845 avyttrades väl efter att anbudet förlorades till Gotlandsbuss första gången. Men då det blev överklaganden, nya upphandlingar och därmed förlängt arbete för Swebus på Gotland, så lär de väl tillfälligt fått tillbaka sin gamla reservbuss i tjänst igen. :)

HB

Citat från: Verspieder skrivet 18 november 2008, 19:38:16 PM
2845 avyttrades väl efter att anbudet förlorades till Gotlandsbuss första gången. Men då det blev överklaganden, nya upphandlingar och därmed förlängt arbete för Swebus på Gotland, så lär de väl tillfälligt fått tillbaka sin gamla reservbuss i tjänst igen. :)

Nja, 2845 avyttrades tidigare än så. Dock har den blivit återtagen pga trafikutökning och kommer under denna vinter att gå som reservbuss med stationering i Visby.

HB

Citat från: Kristofer skrivet 18 november 2008, 08:22:14 AM
I morse, precis när jag stigit av bussen på Visby busstation, dök den upp. Swebus 2845. I trafik på linje 20.
Överraskningsmomentet i kombination med vantar och en långsam mobilkamera innebar att jag inte hann ta någon bild innan den försvann vidare mot Säveskolan.

10 minuter senare inser jag att den är på väg att köra om mig på väg tillbaka till garaget. Denna gång gör kombinationen av överraskning, vantar, dåligt ljus och långsam mobil att jag bara hinner ta en synnerligen dålig bild. jag lägger ändå upp den som ett exempel på hur linjetrafik i Sverige faktiskt kan se ut senhösten 2008.

Kul att du hann få upp kameran. En härlig ögonblicksbild som inom ett halvår definitivt kommer att vara historia.