En f.d. Jämtlandsbuss och Ö-viks buss.

Startat av Janne Rickman, 14 november 2008, 20:28:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathias Rickman

jag fattar inte hur svårt det ska vara att underhålla  en buss i ryssland

Ersa

Underhålla? Maskinellt rullar dem nog i en massa år där borta.
Det kosmetiska däremot är dock mindre viktigt... ::)

Mathias Rickman

Ersa

Åkarns Kalle

Hej hette den PYR *** när den var i Sverige ?

Mvh Åkarns Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Jacob med C

Trevligt att se gamla Örnsköldsviks buss 88 rullar vidare i öst.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Liberialasse

Tjaba! Premiär resan med PYR 041 gick från Östersund till Vasa för Z-resor och den körde jag 8)

Ove Bojarp

Liberialasse

Jajamen. Då var den snygg innan den flyttade till Ö-vik 8)

M J

Hej !

Jag körde denna fantastiska buss under c:a 10 år innan beställningstrafiken tyvärr lågprioriterades och i stort sett försvann. Jag har aldrig varit med om något liknande vad gäller komfort och användarvänlighet... Vi 3-4 personer som körde bussen vårdade den som om vi varit dess ägare, därför skär det i hjärtat när man ser bilden från Ryssland. För ett år sedan var det en välskött gamling i fint skick och nu ser den ut som ett vrak. Roligt däremot att se bilder från bussens första år, (den stod så på garageplanen när jag började på Ö-viksbuss i januari -95) finns det fler bilder från samma tid vore det intressant att se.

// Magnus Jonsson

Bussmicke

Oj oj, det var en buss att se ut och detta Bara på dryga året..
Här var bussen i stort sett såld.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M J

Bussen blev demolerad i takventilationen då den hade närkontakt i en för låg viadukt. (blev fler förare på bussen under sista året) Det blev dödsstöten för den gamla trotjänaren som sett hela Sverige och Europa från norr till söder i mängder av resor under sina friska år....  :'(