Huvudmeny

Bildsvep från Karlstad

Startat av Jonas Gustafsson, 13 november 2008, 23:26:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Det var ett tag sedan jag slängde upp några bilder här. Vi tar ett månadsgammalt svep från Karlstads universitet, där jag fortbildar mig på halvtid för tillfället. Mest på distans, men det är några träffar på ort och ställe per termin.

Först några regionbussar:

Och så tre härligt apelsinfärgade stadsbussar:

(Bussmicke, var det denna linje du var uppe vid universitetet för att fånga när du var i Karlstad?)

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Citat från: Bussmicke skrivet 13 november 2008, 23:31:00 PM
Det stämmer.

Se där, t. o. m. samma buss på linjen tre år senare!

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

yngrot

Jonas har du åkt de apelsinfärgade bussarna??  Med tanke på klagomål i en annan tråd om bullriga bussar i Karlstad ?? i så fall vad tyckte du?
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niclas Rosenius

Härligt, Jonas. Trevliga bilder du fick i Karlstad, nu när du flydde stan när jag kom  ;)

//Niclas

Jonas Gustafsson

Citat från: yngrot skrivet 14 november 2008, 08:20:52 AM
Jonas har du åkt de apelsinfärgade bussarna??  Med tanke på klagomål i en annan tråd om bullriga bussar i Karlstad ?? i så fall vad tyckte du?

Nej, det blev aldrig tillfälle. Jag och min kurskamrat från Göteborg hade bil.
Jag har inte åkt buss i Karlstad sedan jag gick en annan kurs där 2004, men hela vagnparken är ju utbytt sedan dess.

//Jonas G

Stefan P

Hej

Vad har Orustbuss för körning åt Värmlands trafik?

mvh Stefan P

Hagri

Citat från: Stefan P skrivet 14 november 2008, 12:56:09 PM
Hej

Vad har Orustbuss för körning åt Värmlands trafik?

mvh Stefan P
¨
linjerna 800, 801, 802, 803, 805, 806, 807, 809 och 625