Kommentarer till aktuella upphandlingar 2007-08

Startat av Jan, 27 maj 2007, 10:36:44 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Patrik

Citat från: Nico skrivet 27 maj 2007, 21:59:27 PM
Skulle nog inte vara fel då det liksom ändå inte är Råstas trafikområde. Såvitt jag förstått det så är det inte heller så många Råstaförare som ens har linjekännedom på 565.

Det verkar inte ha blivit nåt byte vid vintertidtabellen iallafall.
Idag på första skoldagen så såg jag en Setra från Ellénius och jag fick själv åka Westins Ybusslackade Neoplan dubbeldäckare.

Jessika

Detta har kanske redan nämnts i denna långa tråd, men intresseanmälan till stadstrafiken i Umeå (inkl. flygbuss samt buss till Degernäs) ska vara Länstrafiken tillhanda den 28 september. Avtalet är på 6 år med trafikstart den 16 juni nästa år och det omfattar 2.290.000 km/år. Jaha, det säger ju mycket... ;) Motsvarar det den "utökade" trafik man kör nu eller är vi tillbaks på ruta noll som det var före första upphandlingen?
/Jessika

Jan

Citat från: Jacob med C skrivet 04 augusti 2007, 14:11:01 PM
Någon har hört vilka som kommer att köra förr Västbottenslänstrafik på trafiken som upphandlads???

Linje 208/209 Skellefteå–Skelleftehamn 2+3år (Skelleftebuss fortsätter)
Linje 313 Gunnarn–Pausele mm.
Linje 314 Storuman–Blattnicksele
Linje 319 Bredviken–Rödnäs–Hemavan–Tärnaby
Linje 320 Gröndal–Tärnaby.
Linje 321 Boksjön–Tärnaby
Linje 324 Björkås–Storuman
Linje 325 Pauträsk–Skarvsjöby–Storuman
Linje 326 Slussfors–Umnäs–Nordanås–Slussfors.
Linje 327 Ullisjaur–Kaskelukt–Storuman
Linje 328 Skalmodal–Kittelfjäll–Dikanäs
Linje 329 Virisen–Lövlund–Tärnamo–Tärnaby.
Linje 331 Gardsjönäs–Ankarsund–Strömsund.

Läste i TED att 1079 anbud inkommit till denna anbudsomgång. Det innebär 83 per anbuds paket.
I branschen i 40 år

Jan

Citat från: Lars Ödlund skrivet 04 september 2007, 12:23:15 PM
Även jag noterade detta i tilldelningsbeslutet, eftersom det knappast torde röra sig om 83 olika anbudsgivare bör det vara olika kombinationsbud som lett till det oerhört stora antalet olika bud.

//Lars

Visst är det troligen så, men 83 anbud är mycket för Maria Höglander och hennes undersåtar att gå igenom.
I branschen i 40 år

Bussmicke

Och detta på en massa smålinjer..
utom några då.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jan

Citat från: Bussmicke skrivet 06 september 2007, 11:50:39 AM
Och detta på en massa smålinjer..
utom några då.

Alldeles rätt, Micke. 208 kan man inte kalla för smålinje den skull nog hävda sig bra även i SL Land.
I branschen i 40 år

Nicklas Vasa

Lars, har du koll på när skolskjutsarna i Värmdö ska upphandlas ? är det Värmdö kommun som upphandlar dessa, eller är det SL ?

Nicklas Vasa

Ringde Värmdö kommun i morse, och fick besked att nuvarande avtal är 5 + 3 år och inne på det 4 året, så "vi får se hur vi gör om 2 år" som det uttrycktes.

Nicklas Vasa

Oweborka

Vad gällande upphandling X-LÄN så är det en anbudsrunda nu på Hudiksvall och Söderhamn för 2 år 2009-2011 sedan så blir det förmodligen en stor upphandling för hela X-Län 2010.

Jan

Citat från: Lars Ödlund skrivet 10 oktober 2007, 22:03:35 PM
Uppdaterat Gävleborg, inbjudan till anbud på Veolias Söderhamns avtal 20 bussar och Swebus Hudikavtal 30 bussar.
(nu kanske vi då kan lägga ner det där med att det inte skulle bli någon utannonsering....)

//Lars

Avtaltiden är 2 år, varför tar Xtrafik ett så kort avtal?
I branschen i 40 år

Oweborka

Swebus har laggt in anbud på Söderhamn detta tycker jag är intressant ??
Och Swebus Hudik har lite mer än 30 Bussar!!42 stycken i Linjetrafik med Stadsbussar 6 stycken!
Detta blit 48 ..Om jag inte har räknat fel!!!

Kaxen

Citat från: Lars Ödlund skrivet 13 oktober 2007, 12:12:59 PM
Det rör sig om att Veolia och Swebus har nekat att förlänga sina avtal med optionsåren, som KR gjort, för att kunna upphandla hela trafiken samtidigt 2011 gör man en kort upphandling av liknande form som KLT gjorde, i princip ett sätt för de nuvarande entreprenörerna att få upp sina avtalspriser, att någon annan skulle komma in och konkurrera är knappast troligt, ska vara någon som har många övertaliga bussar stående hemma på gården isåfall.

//Lars

Nu ska vi väl inte skylla på Veolia och Swebus för att det blev en extra upphandling i Kalmar län. Det finns ett annat företag som ligger bakom det som "alltid" bråkar om allt som går att bråka om. Tänker inte hänga ut någon här, men jag tror nog du vet vem jag tänker på... ;)

Nicklas Vasa

Lars, jag pratade med någon på östgötatrafikens hk, och fick besked om att dom upphandlingar som gjorts i länet i år, avslutades i September, och det var små paket som tilldelats, hon radade upp en hel drös, med lokala bolag, bla Lingmerths i Österbymo, och Nilsbuss 1 fordon i "Horn" vart nu det ligger, någon större upphandling håller dom inte på med.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.