Kommentarer till aktuella upphandlingar 2007-08

Startat av Jan, 27 maj 2007, 10:36:44 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Jan

Är några av de aktuella linjerna med godsbuss?
I branschen i 40 år

Jan

Vi vet att södra Göteborg, Halland samt Västerbotten är på gång någon annan stor upphandling?
I branschen i 40 år

Greger Larsson

Citat från: Jan skrivet 05 mars 2009, 15:12:20 PM
Är några av de aktuella linjerna med godsbuss?

Ja, 7-8 av de uppräknade linjerna lär kräva godsbuss.

/GL

Stefan P

Hej

Vi försöker en gång till när blir det upphandling i Kronobergs Län, stadstrafiken Helsingborg och Malmö?

Hur går det med Örebro upphandlingen?

mvh Stefan P

Jan

Citat från: Stefan P skrivet 06 mars 2009, 14:45:32 PM
Hej

Vi försöker en gång till när blir det upphandling i Kronobergs Län, stadstrafiken Helsingborg och Malmö?

mvh Stefan P

Du får samma svar som du fick förra gången

Stadstrafiken Helsingborg upphandlades med start 2005 + 8 år mao 2013 om inga optionsår fallar till.

Stadstrafiken 50% i Malmö likaså tidigast 2013

Veolias del 50% kommer ut tidigast 2011
I branschen i 40 år

Jan

Knappt har svar inkommit förrän nya anbud kommer ut i Skåne. På TED kan man läsa att det rör sig om stadstrafik, regiontrafik samt Skåneexpressen. 65 bussar ska upphandlas i 5 paket. Jag vet inte alla paket men det jag vet är

1. Stadstrafiken Kristianstad

2. Åhustrafiken 551 m.fl

3. Skåneexpressen linje 10

4. ?

5. ?

trafikstart hösten 2010.

I branschen i 40 år

bjalle

På Kristianstad är det väl all trafik utom den Thygessons Bussar och Buss i Väst kör..

Magnus

Idag kan man läsa i NA att Busslink kommer fortsätta att köra fram till 1/10 i Örebro. Här om dagen började dom bygga den nya bussdepån.

Länk till NA

julle

Citat från: Stefan P skrivet 06 mars 2009, 14:45:32 PM
Hej

mvh Stefan P

I Kronoberg blir det upphandling med trafikstart juni 2013.

Upphandlingen i Örebro stad ligger väl fortfarande hos Kammarrätten för avgörande.

julle

Citat från: Jan skrivet 08 mars 2009, 10:49:40 AM
Knappt har svar inkommit förrän nya anbud kommer ut i Skåne. På TED kan man läsa att det rör sig om stadstrafik, regiontrafik samt Skåneexpressen. 65 bussar ska upphandlas i 5 paket. Jag vet inte alla paket men det jag vet är

1. Stadstrafiken Kristianstad

2. Åhustrafiken 551 m.fl

3. Skåneexpressen linje 10

4. ?

5. ?

trafikstart hösten 2010.

2. Hela Veolias regiontrafik kring Kristianstad med linjerna 550 Kristianstad-Vånga, 551 Kristianstad-Åhus, 552 Kristianstad-Yngsjö, del av 555 Kristianstad-Hässleholm, 556 Kristianstad-Tollarp, 557 Kristianstad-Fjälkinge-Arkelstorp.

4. Ven med 1 buss, nu Orusttrafiken.

5. Hela Veolias trafik i kring Eslöv med regionlinjerna 436 Eslöv-Löberöd-Östraby, 470 Höör-Hörby, 474 Eslöv-Hörby, 475 Hörby-Önneköp, 490 Lund-Eslöv-Hörby, del av 518 Stehag-Röstånga-Klippan samt stadstrafiken i Eslöv som Veolia/ Linjebuss har kört oavbrutet sen den en gång startade (1956-57?)!

bjalle

Citat från: julle skrivet 08 mars 2009, 14:18:02 PM
2. Hela Veolias regiontrafik kring Kristianstad med linjerna 550 Kristianstad-Vånga, 551 Kristianstad-Åhus, 552 Kristianstad-Yngsjö, del av 555 Kristianstad-Hässleholm, 556 Kristianstad-Tollarp, 557 Kristianstad-Fjälkinge-Arkelstorp.

4. Ven med 1 buss, nu Orusttrafiken.

5. Hela Veolias trafik i kring Eslöv med regionlinjerna 436 Eslöv-Löberöd-Östraby, 470 Höör-Hörby, 474 Eslöv-Hörby, 475 Hörby-Önneköp, 490 Lund-Eslöv-Hörby, del av 518 Stehag-Röstånga-Klippan samt stadstrafiken i Eslöv som Veolia/ Linjebuss har kört oavbrutet sen den en gång startade (1956-57?)!

555 Kristianstad - Hässleholm, där kör ju Veolia ingenting på.....

julle

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 08 mars 2009, 14:20:32 PM
555 Kristianstad - Hässleholm, där kör ju Veolia ingenting på.....

Jag fick för mig att Veolia fortfarande hade någon enstaka rusningstur på den linjen, men det kanske var fel av mig....

bjalle

Citat från: julle skrivet 08 mars 2009, 14:44:51 PM
Jag fick för mig att Veolia fortfarande hade någon enstaka rusningstur på den linjen, men det kanske var fel av mig....

Vad jag har sett och enligt tidtabellen körs linjen av Thygessons Bussar och Isaksson Karlsson, Veolia slutade köra vid tidtabellsskiftet i juni som jag har fattat det, men det kan ju ingå i upphandling ändå...
Jan, vet du nåt mer om 555?

Jan

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 08 mars 2009, 14:59:34 PM
Vad jag har sett och enligt tidtabellen körs linjen av Thygessons Bussar och Isaksson Karlsson, Veolia slutade köra vid tidtabellsskiftet i juni som jag har fattat det, men det kan ju ingå i upphandling ändå...
Jan, vet du nåt mer om 555?

Nerlagda Skåneexpress 8 skulle ut detta år om inget optionsår tillkommit. Jag har ingen koll på 555 som kom efter 8.an men omöjligt är det inte. Isaksson/Karlsson fick sin del 2005 då de körde 9.an, till kristianstad. Thygessons del är förhandlad och kan mycket väl också komma ut nu.
I branschen i 40 år

bjalle

Citat från: Jan skrivet 08 mars 2009, 17:49:07 PM
Nerlagda Skåneexpress 12 skulle ut detta år om inget optionsår tillkommit. Jag har ingen koll på 555 som kom efter 12.an men omöjligt är det inte. Isaksson/Karlsson fick sin del 2005 då de körde 9.an, till kristianstad. Thygessons del är förhandlad och kan mycket väl också komma ut nu.

Fast SkEx 12 var ju en Swebuslinje.....
Den egentligen delen som Thygessons har på 555 tillhör deras avtal som jag fattat det?