Huvudmeny

Istället för 1917

Startat av Jocke Selling, 12 november 2008, 20:14:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Måndag morgon startar vid 5, och kör en sväng till Bålsta före denna skoltur.

Funderar på när verkstadsbesök kommer att bli aktuellt. Defrostern krånglar och FM radion lägger av när man lägger i backen ( norsk standard ?)

Efter rasten blir jag varse att Verkstaden lagt beslag på henne, och får låna


Sjukresebuss från Östhammar, som just blivit "friskförklarad"  ;D

I väntan på avgång, med vissas favvo destination  ;)


Tisdagen bjöd på 6390 på morgonen, och denna lilla Alundakärra till del 2


Denna var utrustad med en sån här, som givetvis skulle testas - jag är ännu inte utbildad, men de röda staplarna visar att jag nyss har bromsat. Övrig information drar 2L i timmen på tomgången, jag har rullat ca 25% av sträckan och bla mitt användande av bromsen leder till en viss överförbrukning 2,8 L på 10 mil. om jag tolkat detta rätt.


Liten vy på väg fram till Jumkilsskola


Och inför start i Stenhagen på 108:an


Idag pysslade jag med annat, men 1917 kvarstår på verkstad, så vi får se vad morgondagen bjuder på.

Fredde

Trevliga bilder!

Har inte denna visats tidigare? Ser bekant ut... Den ser ut som en kapad ledbuss, stämmer det?

Citat


Jocke Selling

Citat från: Fredde_J skrivet 12 november 2008, 20:18:39 PM
Trevliga bilder!

Har inte denna visats tidigare? Ser bekant ut... Den ser ut som en kapad ledbuss, stämmer det?



Både jag och andra har visat bild på denna tidigare.
Men någon kapad ledbuss är det inte. Axel avståndet är till och med mindre än på en ledvagn, men visst likheten går att se.

Tommy E

Går det att kapa ledbussar? :P Vad gör man med bakdelen isåfall?
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se