Huvudmeny

Årstalänken

Startat av Bussmicke, 12 november 2008, 11:16:23 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Det var en stund innan Södra länken blev klar, trevligt med gamla minnen.

//Niclas

Karsten

Jona

HEJ

Fråga till dig Bussmicke, är det den där vägen som sedan blev en ruinmotorväg och finns bilder på din hemsida där den ligger ensam och övergiven?

/J
MVH Filosofen Jona

Ersa

En mindre del av den, ja. Men den lär nog "byggas bort" inom kort. Mark är för värdefull för att ha en massa avstängd väg på.

Henrik Palmqvist

Har minnen från den vägen.  Minns att det kunde ta 2 timmar ibland från Västberga till VikingLine, när man skulle via Årstalänken. Numera kör man den sträckan på max 20 minuter i rusningstrafik  :).

/ Henrik

Nico

Likadant förstår jag inte riktigt vad bussen gör i vänsterfil... även om det just på bilden inte var så mycket trafik. Mina minnen från platsen, och i synnerhet när man skulle tomköra till Gullmarsplan, var att man skulle hålla sig till höger då i princip alla av någon orsak abonnerade på vänsterfilen.  ;D

I övrigt har man väl använt den avstängda snutten för bl.a. reklamfilmning på sistone?
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman