Huvudmeny

Linjebuss 1245+1209

Startat av Bussmicke, 12 november 2008, 10:30:30 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

2 bilder från en tid då det ännu fanns intressanta bussar i trafik.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Kul bilder, det kommer säkert en tid då dagens bussar anses intressanta!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Mja, jag vet inte. Jag vill inte låta gnällig men tyvärr har det blivit för modernt överallt då allting hela tiden ska vara Nytt och åter nytt.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Min kommentar var inte fordonsspeifik utan mer generell
//Bussmicke.

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 12 november 2008, 11:35:22 AM
Min kommentar var inte fordonsspeifik utan mer generell

Jag förstår dina tankar men det som är gammalt har ju en gång varit nytt. Annars kan jag hålla med om att vagnarna numera har kortare livslängd än förr.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

yngrot

Gillade Wiiman det var en av de bästa bussar som byggts tyvärr bygger ingen så bra bussar längre robusta och stryktåliga bara gasa på ... trevligt.. :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Citat från: Walter skrivet 12 november 2008, 10:55:50 AM
Kul bilder, det kommer säkert en tid då dagens bussar anses intressanta!

Den dagen Spårvägssällskapet och SvOF köper in varsin B9S.... då kommer man känna sig gammal! :P

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 12 november 2008, 11:17:26 AM
Mja, jag vet inte. Jag vill inte låta gnällig men tyvärr har det blivit för modernt överallt då allting hela tiden ska vara Nytt och åter nytt.

Fast å andra sidan var ju dessa bussar nya en gång i tiden med, rullandes tillsammans med ännu äldre...

Stefan Färlind

Hej!

Tack för trevliga bilder!
LB 1245, fd Nilsbuss NFO 043 är en gammal bekant.

Med vänlig hälsning

Stefan Färlind, Hultsfred

Rickardo

Wow...trevliga bilder! Linjebuss 1245 fd Nilsbussen är även här bekant!
Mycket trevlig buss!

/Rickardo