Huvudmeny

Apropå Jönköping...

Startat av Bussmicke, 12 november 2008, 00:59:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

..där det händer en hel del just nu, inte minst vad Uffe och Bernt bl.a. har rapporterat den senaste tiden så kanske det är läge att titta tillbaka lite på vad som fanns förr.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Citat

Trevliga bilder!

Denna storleken på dest.text borde man ha i huvudstaden idag, så folk ser vart man ska ::)

/Fredde (som idag har fått frågan vart bussen går ett otal gånger)

Leif D

Citat från: Fredde_J skrivet 12 november 2008, 01:35:01 AM
Trevliga bilder!

Denna storleken på dest.text borde man ha i huvudstaden idag, så folk ser vart man ska ::)

/Fredde (som idag har fått frågan vart bussen går ett otal gånger)

Bättre skippa skyltarna helt, folk frågar ju bara ändå......
;-)

Fredde

CitatBättre skippa skyltarna helt, folk frågar ju bara ändå......

Jo det är sant. Men råkar det vara strul med dom, då minsan, då ser dom :o

jocke

Linjenummer skulle räcka, som förr i tiden
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Viktor

Trevliga bilder Micke från förr i tiden från Jönköping

Bussmicke

Tack och Varsågod.
Fler bilder är att vänta
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Davve

Citat från: Bussmicke skrivet 12 november 2008, 00:59:56 AM

Hmm, har jag helt fel om denna kom till JLT-land från Östrgötatrafiken? Vet att det rullade en gammal 112:a med Östgöta-lack här ett tag, denn fick JLT-lack efter ett tag. Jag funderar på om denna (2505) kom i samma "lass" som den 112:an. Om jag har fel får ni gärna ryta till! :)

...förresten, när vi ändå är inne på det, nån som vet vilken 112:a jag menar och nån som möjligtvis har bild på den? Har ingen som helst aning om varken reg- eller inv.nr.

...förresten igen, ett tag rullade det även några Neoplan-kortvagnar här i Jönköping, de hade den "gamla" fronten (dvs inte den som t ex 7730 har/hade). Det jag kommer ihåg speciellt med dem var att de hade sätena längst fram längdsmonterade samt att de såg lite kenpiga ut i baken. De hade inte baklyktorna längst nere i hörnen utan i mitthöjd... Nån som vet vilka kärror jag pratar om? :)

MVH

Bussmicke

//Bussmicke.

Davve

Citat från: Bussmicke skrivet 13 november 2008, 23:13:59 PM
2505 kom från Katrineholm.

OK... Du vet inget om de andra bussarna jag nämnde, 112:an och de där Neoplanerna?
MVH

Bussmicke

Om du tänker på 54xx så kom de från Linköping.
112:an, syftar du på 2502? i så fall är den från Kastrineholm.
//Bussmicke.

Kvarne

Citat från: Bussmicke skrivet 12 november 2008, 00:59:56 AM

Fina bilder....men hualigen va skönt det är att slippa denna och dennes systrar..... :P :D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Bussmicke

Citat från: Kvarne skrivet 14 november 2008, 11:50:47 AM
Fina bilder....men hualigen va skönt det är att slippa denna och dennes systrar..... :P :D

Och För Din skulle håller jag på¨att göra i ordning ALLA 21 bussarna så de ska finnas på hemsidan.
//Bussmicke.

Davve

Citat från: Bussmicke skrivet 14 november 2008, 10:22:54 AM
112:an, syftar du på 2502? i så fall är den från Kastrineholm.

Nja... Inte den 112:an då jag vet att den var orange-lackad ett tag här i Jönköping. Kan kanske varit Busslink 6515? Eller iaf nån systervagn...

Davve

Citat från: Bussmicke skrivet 14 november 2008, 10:22:54 AM

Japp, var dem jag tänkte på. Var ingen vidare historia hör i Jönköping de där. :)