fd Busslink 6183 med flera guldkorn i Ryssland

Startat av Frippe Fribas, 11 november 2008, 09:05:06 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Inspirerad av Kvarnes bilder tidigare i veckan kikade jag vidare på den ryska sidan som visat sig vara en veritabel guldgruva för gamla svenskar.

Bl a hittade jag följande:

God förnöjelse!
//Fredrik

Niclas Rosenius

Ja, Fredrik. Här hittar man många guldkorn.

//Niclas

Kvarne

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 11 november 2008, 09:05:06 AM
Inspirerad av Kvarnes bilder tidigare i veckan kikade jag vidare på den ryska sidan som visat sig vara en veritabel guldgruva för gamla svenskar.

God förnöjelse!
//Fredrik

Trevligt, infogade två rättelser i röd text... :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Bussmicke

Och 6183 bör vara någon fd. 43xx. Det vi ser är en H5.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Frippe Fribas

Ulf Berlin

Trevligt.
Ö-traf Neoplanen är märkt"6141"vid framdörren.
Kan detta vara det f d svenska inv numret?

6183 stod tillsammmans med "systrarna" 6181&6182 på Tallinnexporten 2002-08-02./Ulf

Bussmicke

6141 är radionumret.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johan Hansson

God förnöjelse!
//Fredrik

De här bussarna rullade i Halmstad fram till ca 2002 sen flyttades de till Swebus i Bromma.
Där de fick SL lack och rullade ytterligare några år innan de såldes av till Ryssland.

Här är länk till bussmickes sidan med de här bussarna
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Swebus/1200/index.html
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Bussmicke

Den som Fredrik tror är 7701-7706? Är gamla 3136 som hade 6141 som radionummer i Norrköping, den kommer från Örebro ursprungligen där den hette 41 i sin barndom.
Något 77-nummer fixk den aldrig. 31xx-behöll sina nummer hela tiden, däremot fick 54xx nya 77-nummer då man numrerade bort dublettnumrena.
//Bussmicke.

Ersa

Busslink 67xx?

Jaså? Hade Busslink lagt in texten Beateberg i C90:n redan innan BussPC:n? Det var mer än jag visste.
Jag vill minnas att hela linjerna 646 & 649 med alla texter saknades helt när PC:n var ny sommaren 2005, och lades in först ett tag senare:

Frippe Fribas

Citat från: Bussmicke skrivet 12 november 2008, 00:33:57 AM
Den som Fredrik tror är 7701-7706? Är gamla 3136 som hade 6141 som radionummer i Norrköping, den kommer från Örebro ursprungligen där den hette 41 i sin barndom.
Något 77-nummer fixk den aldrig. 31xx-behöll sina nummer hela tiden, däremot fick 54xx nya 77-nummer då man numrerade bort dublettnumrena.
Tack för informationen Micke, man lär så länge man lever heter det ju.
//Fredrik