En rekke billeder fra dronningens hovedstad...

Startat av Simon Bertilsson, 08 november 2008, 01:56:41 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

...og lidt fra Helsingør! :)
Jag, Tobbe och Jay begav oss på en utflykt i Onsdags.

Tåg mot Hillerød via Gilleleje. Vi åkte raka vägen till Hillerød via Lille nord.

Oplev den inre rejsen.
Bilden tagen i S-Toget från Hillerød till København.

En av motorvagnarna inväntar avgång i Jægersborg på den lilla förortsbanan Nærumbanen.

Här ankommer en likadan stationen Lyngby Lokal. Banan är så kort att man lyckas upprätthålla 20-minuterstrafik med endast fyra tågsätt. Då ska det inräknas att tågen behöver service med, så alla kan inte vara ute alltid.

Ett S-Tog mot huvudstaden ankommer Jægersborg station.

På Østerport inväntar ett tåg mot Borup avgång. Bn-vagnarna rullar fortfarande, tack vare IC4-strulet.

Två förarlösa metrotåg på okänd station på Kastrupbanan.

En något inaktuell reklam på Kastrups järnvägsstation.

Ørestad station och en tågmupp.

Bn-vagnarna delar samma trafikuppgift som dessa dubbeldäckade vagnar. Nämligen regionaltrafik på Sjælland, Falster och Lolland. Dragare/påskjutare är de maffiga ME-dieselloken.

Muk

Trevliga bilder. Det är ett tag sedan jag var i Danmark själv, så nu blev jag sugen på att åka dit igen.  :)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon Bertilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 09 november 2008, 18:40:40 PM
Simon, så Bn-vagnarna finns kvar än?

O ja! De har en mycket stor del av regionaltrafiken Från Köpenhamn mot diverse destinationer på Själland och Falster. Bland annat:
Helsingör (förstärkningståg till Öresundstågen under rusningstid), Kalundborg, Borup, Nästved och Nyköbing F. Möjligen går de även i en relation på Gedser. Vet inte hur det är med Rödby, men tror att IC3 och ICE regerar där.

Ronni Svensson

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 08 november 2008, 01:56:41 AM
...og lidt fra Helsingør! :)
Jag, Tobbe och Jay begav oss på en utflykt i Onsdags.

På Østerport inväntar ett tåg mot Borup avgång. Bn-vagnarna rullar fortfarande, tack vare IC4-strulet.

Blev der brugt ME eller EA lokomativ til denne afgang?

Ronni Svensson

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 09 november 2008, 21:20:10 PM
O ja! De har en mycket stor del av regionaltrafiken Från Köpenhamn mot diverse destinationer på Själland och Falster. Bland annat:
Helsingör (förstärkningståg till Öresundstågen under rusningstid), Kalundborg, Borup, Nästved och Nyköbing F. Möjligen går de även i en relation på Gedser. Vet inte hur det är med Rödby, men tror att IC3 och ICE regerar där.

Hej
Der er nogle få ture i mellem København - Rødby F (via Nykøbing F)  hvor DSB  benytter  ME med dobbeltdækker eller  BN-vogne.
Jeg er usikker på hvilke vogntype bliver brugt, da jeg har set begge dele i retning mod Lolland

Simon Bertilsson

Citat från: Ronni Bjørn Svensson skrivet 09 november 2008, 22:37:03 PM

Blev der brugt ME eller EA lokomativ til denne afgang?

ME användes. Finns det EA som är utrustade för att gå med manövervagnar?