Huvudmeny

Härlig morgonstund

Startat av Mikael Ringmarck, 07 november 2008, 16:52:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

Jag tänkte vi skulle göra en liten resa i tiden, med kamerans hjälp såklart.

Det är den 19 juli igen. Klockan har slagit 03:45 och solen stiger sakta över ett närmast öde Brommaplan.

Det är 8 minuter kvar till avgången på linje 117 mot Spånga Stn och bara 1 timme och 45 min innan jag får avsluta nattens tjänstgöring.
Natten har varit mycket, mycket lugn - det är ju helgen innan löning.

Kliver ut i den kyliga morgonluften. En av Bromma Buss Irizar står uppställd över natten. 396:an blinkar ut och far vidare mot stan. Vagnen är 4677.

Själv har jag rattat 0604 halva natten. Tar en sista bild innan jag kliver in, kör bort och hämtar upp mina passagerare sen far vi iväg mot Spånga på tomma gator...

Peter Öden

hej !

Trevligt att återse en gammal bekant från Gävle som man åkt med många gånger.
Tråkigt att Gävle tyvärr sedan en tid är Maxcilöst.

Mvh Peter Ö

Tommy E

Citat från: Mrbuss skrivet 07 november 2008, 16:52:18 PM
396:an blinkar ut och far vidare mot stan. Vagnen är 4677.

Du fick ingen bild på den framifrån?
(4677 med sin problematiska destinationsskylt är iofs inte så mycket att se, men ändå..)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Mikael Ringmarck

Citat från: Snacke skrivet 07 november 2008, 20:54:46 PM
Du fick ingen bild på den framifrån?
(4677 med sin problematiska destinatiosskylt är iofs inte så mycket att se, men ändå..)

Nej tvärr, jag orkade inte röra mina fossingar så långt.

LinusA

Åhh, vilken känsla det var i bilden på 396:an! Man riktigt känner stämningen, solen som precis går upp över taket, klockan är tiidigt tidigt på morgonen och man är lite lagom smågäspig själv, och framförallt tystnaden som bryts av motorbullret när bussen kör iväg... Underbart! Tack! *ler stort*

JDS

Citat från: Mrbuss skrivet 07 november 2008, 16:52:18 PM
Natten har varit mycket, mycket lugn - det är ju helgen innan löning.

Typiskt västerort (och söderort för den delen, och säkert norrort också). Ute i österort där jag numera jobbar så märker man ingen skillnad, inte på tågen i alla fall...